Semantix rahoittaa koulurakennusta Pakistanissa

Lehdistötiedote   •   Helmi 14, 2013 09:11 EET

Semantix tukee lastenoikeusjärjestö Plan Ruotsia sekä tytöille että pojille tarkoitetun koulun rakentamistyössä Bari Imamissa. Alueen lapset elävät vaikeissa oloissa, ja koulun aloittavilta lapsilta puuttuu tällä hetkellä koulurakennus kokonaan.

– Lasten koulutuksen tukeminen on meille luonnollinen valinta. Työskentelemme monella
tapaa viestinnän kanssa, ja sekä tyttöjen että poikien kouluun pääsyn tukeminen on erittäin tärkeää. Plan on vakavasti otettava kehitysyhteistyöjärjestö, joka työskentelee YK:n lasten oikeuksien sopimuksen mukaisesti. Teemme projektissa tiivistä yhteistyötä. Työ Planin kanssa on osa yhteiskuntavastuutyötämme tänä vuonna, kertoo Semantixin HR-päällikkö Pernilla Lindström.

Bari Imam on yksi Pakistanin pääkaupungin Islamabadin suurimmista slummialueista. Kaupungin laitamilla sijaitsevassa slummissa asuu kolme tuhatta perhettä, joista puolet elää köyhyysrajan
alapuolella. Aikuisista 61 % on lukutaidottomia, ja kolmasosa lapsista ei käy koulussa.

Pernilla Lindström, HR-päällikkö
+46 8 5062 2531,
+46 73 982 0959, pernilla.lindstrom@semantix.se

Anders Uddfors, Toimitusjohtaja ja konsernijohtaja
+46 8 5062 2555, anders.uddfors@semantix.se

Semantix on Pohjoismaiden johtava kielipalveluyritys. Semantix tarjoaa käännös-, kielentarkistus-, tulkkaus- ja koulutuspalveluja. Semantixilla on 6 500 kääntäjän, tulkin ja kielikonsultin verkosto, ja se tarjoaa kielipalveluja kaiken maailman kielillä. Semantixilla on neljä toimipistettä Suomessa, kuusi Ruotsissa ja kolme Norjassa. Semantixin omistaa Litorina.