Siemens-jääkaappi säilyttää ruoan tuoreena kaksi kertaa kauemmin

Lehdistötiedote   •   Heinä 10, 2012 13:50 EEST

Tuoreet ja ensiluokkaiset raaka-aineet ovat maukkaan ruoan perusedellytys. Makujen säilymisen salaisuus on elintarvikkeiden säilyttäminen oikeissa säilytysolosuhteissa. Siemens esittelee uuden jääkaapin ja pakastimen, joiden avulla ruoan oikeanlainen säilyttäminen on yhä helpompaa. Jääkaapin hyödylliset toiminnot auttavat säilyttämään ruoan tuoreena kaksi kertaa kauemmin kuin perinteiset jääkaapit. Uudet Siemens-kylmälaitteet ovat myös energiatehokkaita ja muotoilultaan tyylikkäitä.

Kiinnostus tuoretta, ekologista ja lähellä tuotettua ruokaa kohtaan kasvaa koko ajan, mikä asettaa  vaatimuksia myös ruoan varastoinnille. Harva tietää, missä lämpötilassa eri ruoka-aineita tulisi säilyttää ja kuinka kauan niitä voi varastoida. Tämän vuoksi kotitalouksissa heitetään suuria määriä ruokaa roskiin. Uuden Siemens-jääkaapin erinomaiset säilytystoiminnot auttavat vähentämään ruoan hävikkiä. Jääkaapin hyrdoFresh -laatikko soveltuu erityisesti hedelmien ja vihannesten säilyttämiseen. Säilytyslaatikon ilman kosteutta voi säätää ja estää siten hedelmien ja vihannesten kuivumista. Esimerkiksi omenat voivat säilyä hydroFresh-säilytystilassa jopa 120 päivää, porkkanat 80 päivää ja vihersalaatti jopa 20 päivää. Toiminnon avulla maut, vitamiinit ja ravintoaineet säilyvät huomattavasti pidempään kuin aiemmin.

– Nykyään ruokaa heitetään kotitalouksissa paljon hukkaan – ja monta kertaa aivan turhaan. Huolellisempi elintarvikkeiden säilyttäminen oikeissa olosuhteissa, joissa on huomioitu sekä kosteus että  lämpötila ,helpottaa ruoan säilytystä tuoreena pidempään. Samalla säästyy  rahaa  ja vältetään turhaa ympäristön kuormittamista, kertoo Kristiina Pakarinen, BSH Kodinkoneet Oy:sta.

Sisätilojen muunneltavuus ja lämpötilan tasaisuus

Jääkaapin tärkeimpiä ominaisuuksia ovat sisätilojen joustavuus kulloistenkin tarpeiden mukaan sekä lämpötilan tasaisuus kylmälaitteen eriosissa. Siemens-jääkaapin  flexShelf tuo tarpeen mukaan lisää hyllytilaa jääkaappiin ja ovihyllyn korkeutta voi käytännöllisesti säätää easyLift-toiminnon avulla.  vitaControl huolehtii siitä, että lämpötila jääkaapissa pysyy mahdollisimman tasaisena, mikä edesauttaa elintarvikkeiden säilyvyyttä. Siemens-pakastimessa on noFrost-toiminto, jonka ansiosta pakastinta ei tarvitse sulattaa. Pakastimessa on myös irrotettavat laatikot ja lasihyllyt.

Jääkaapin ja pakastimen muotoilu on nykyaikainen ja tyylikäs ja sopii erinomaisesti tämän päivän keittiösisustukseen. Pitkät metallikahvat ja LED-valaistus helpottavat käyttöä. Kylmälaitteita on saatavana sekä valkoisena että teräspintaisena. Jääkaappien energiatehokkuusluokka parhaimmillaan on A+++ ja energiankulutuskulutus vain 75kwh vuodessa.  Pakastimet ovat energialuokitukseltaan A++.

Hintatiedot:

Siemens jääkaappi, teräs KS 36VAI40: 1500 €

Siemens pakastin, teräs GS 36NAI30:  1400 €

Tuotetiedustelut:

Kristiina Pakarinen, BSH Kodinkoneet, p. 020 751 0724, s-posti: kristiina.pakarinen@bshg.com

Painokelpoiset kuvat Siemens-kuvapankista: www.siemens-home.fi/kuvapankki,kuvanumerot: 5141, 5142, 5143, 5144.