Siemens pesukone sai parhaat pisteet Kuluttaja-lehden testissä

Lehdistötiedote   •   Joulu 03, 2013 08:39 EET

Siemens WM16Y890DN -pyykinpesukone sai parhaat pisteet Kuluttaja-lehden (7/2013) testissä ja Siemens WM14Q410DN oli testin energiatehokkain.

Kuluttaja-lehti julkaisi numerossaan 7/2013 testin, jossa vertailtiin 9 eri pyykinpesukoneen ominaisuuksia. Testissä oli mukana kaksi Siemens-mallia, joista WM16Y890DN sai koko testin parhaat pisteet ja WM14Q410DN mainittiin testin energiatehokkaimpana.

Testissä vertailtiin muun muassa pesutulosta, huuhtelua ja linkousta, sähkön- ja vedenkulutusta, melua ja helppokäyttöisyyttä 40 asteen kirjo- ja hienopesun aikana. Pyykeissä oli vaativia tahroja, kuten mustetta, ruostetta ja öljyä.

Siemens WM16Y890DN sai testin parhaan kokonaispistemäärän ja sai erityisiä kehuja hiljaisuudesta, hyvästä pesutuloksesta, tehokkaasta linkouksesta sekä helppokäyttöisyydestä.

Toinen testissä mukana ollut Siemens-pesukonemalli, WM14Q410DN, taas käytti vähiten sekä sähköä että vettä pesutuloksen säilyessä hyvänä. Erityismainintana Kuluttaja-lehti nosti esiin mahdollisuuden kytkeä laite sekä kylmään että kuumaan veteen.

Testissä oli mukana 9 pyykinpesukonetta, joiden hinnat asettuivat välille 499–1 795 €.

Siemens-pyykinpesukoneet takaavat puhtaudenKumpikin testissä mukana ollut Siemens-pyykinpesukone sai kehuja energiatehokkaasti saavutetusta puhtaasta pesutuloksesta. Kummatkin laitteet kuuluvat energiatehokkuusluokkaan A+++.

WM16Y890DN:n täyttömäärä on 8 kiloa ja laitteen korkearesoluutioinen TFT-tekstinäyttö helpottaa käyttöä. Tahranpoistojärjestelmä on suunniteltu 16 vaikeimman tahratyypin poistoon ja laitteessa on ainutlaatuinen sensorijärjestelmä, joka tunnistaa pyykin likaisuusasteen. Automaattinen ja tarkka i-Dos mittaa ja annostelee pesuaineen puolestasi ja auttaa näin säästämään vettä ja pesuainetta.

WM14Q410DN on kapasiteetiltään 7 kilon pyykinpesukone, jonka waterPerfect Plus -toiminnon ansiosta sensoriohjatut pesuohjelmat käyttävät vettä aina mahdollisimman tehokkaasti pyykkimäärän mukaan.

Tuotetiedot:
Siemens WM16Y890DN-pyykinpesukone  1 795 €
Siemens WM14Q410DN-pyykinpesukone  820 €

Painokelpoiset tuotekuvat kuvapankista tuotenumeroilla WM16Y890DN ja WM14Q410DN.

Lisätiedot:

Lisätietoa tuotteista: http://www.siemens-home.fi/

Kuvapyynnöt:
Cocomms
joni.svard (at) cocomms.com

BSH Kodinkoneet Oy on Euroopan johtavan kodinkonevalmistajan Bosch and Siemens Home Appliances Groupin tytäryhtiö. BSH Kodinkoneet myy ja markkinoi Bosch, Siemens, Gaggenau ja NEFF -kodinkoneita. Yhtiön liikevaihto Pohjoismaissa oli vuonna 2012 noin puoli miljardia euroa.