Pikavippien tilalle edullisempia lainoja vaivattomasti

Pikavippien tilalle edullisempia lainoja vaivattomasti

Kesäkuun 2013 alussa voimaan tuleva lakimuutos poistaa luultavasti suurimman osan aiemmista vippivaihtoehdoista kokonaan. Vuoden 2013 aikana luotonmyöntäjät tuovat kuitenkin markkinoille uuden lain mukaisia tuotteita. Halens Laina on yksi esimerkki nopeasta ja vaivattomasta tavasta, jolla kuluttaja voi hakea joustovaraa talouteensa.

Lainasopimus tulee aina allekirjoittaa ja lisäksi lainanhakija on tunnistettava joko henkilökohtaisesti tai käyttäen vahvaa sähköistä tunnistamista.

Perinteiseen paperisopimuksen allekirjoitukseen liittyy aina logistiikka ja Suomessa se hoidetaan usein postitse. Postitse kulkevilla paperisopimuksilla on kuitenkin logistiset rajoitteensa. Sopimusten osapuolet eivät tiedä onko allekirjoituksen tehnyt toisessa päässä ketjua juuri oikea taho ja välikäsiä voi olla postin käsittelyssä useita. Nämä seikat mahdollistavat sopimustiedon pääsyn vääriin käsiin ja sopimusrikkomustilanteissa osapuolet voivat vedota näihin epäkohtiin ja kiistää allekirjoituksen.

Halens Laina on ottanut käyttöön www.halenslaina.fi lainapalvelussaan sähköisen allekirjoituksen. Sähköinen allekirjoitus tapahtuu asiakkaan vahvalla sähköisellä tunnistamisella ja sen liittämisellä loogisesti allekirjoitettavaan materiaaliin. Tämä tarkoittaa Suomessa pääsääntöisesti vielä verkkopankkitunnistusta. Operaattorien myöntämää mobiilivarmennetta ollaan sitäkin jalkauttamassa kovaa vauhtia myös tähän tarkoitukseen.

”Voimme asiakkaittemme kokemuksiin vedoten todeta, että sähköinen allekirjoitus rahoitusalalla on suurimpia edistysaskeleita pitkään aikaan”, toteaa Signicatin maajohtaja Antti Harsunen.

Halens Lainan Suomen toiminnasta vastaava Johannes Rintaniemi on samaa mieltä: ”Sähköinen allekirjoitus mahdollistaa yksinkertaisesti asiakkaillemme paremman palvelun, joka on meille tärkeintä. Olemme myös saavuttaneet merkittäviä säästöjä lainaprosessissa niin ajan kuin kustannustenkin muodossa. Signicatin tarjoama sähköinen allekirjoituspalvelu takaa myös lainasopimusten kiistämättömyyden ja sisällön muuttumattomuuden. Kaiken lisäksi kaikki tämä on sähköisessä muodossa nopeasti ja helposti saatavilla”

Signicat yhdistää julkiset tunnisteet

Halens Laina valitsi pitkän harkinnan jälkeen Norjalaisen Signicatin luotetuksi tahoksi tarjoamaan sähköisen allekirjoituksen palveluja. Valintaan vaikutti Signicatin pitkä kokemus sekä kansainvälisyys.

”Signicat tarjoaa meille skaalautuvan sähköisen allekirjoituspalvelun, eli kaikkien kotimaisten pankkien verkkopankkitunnistuksen ja alalta yleisesti puuttuvan rajat ylittävän standardin. Globaalilla sopimuksella Signicatin kanssa, voimme käyttää sähköistä allekirjoitusta myös muilla markkinoillamme Pohjoismaissa, käyttämällä kunkin maan kuluttajilla jo hallussa olevia tunnistustapoja”, lopettaa Rintaniemi.

Signicat on Norjalainen 2007 perustettu yritys joka tarjoaa käyttäjien sähköisen tunnistuksen ja sähköisen allekirjoituksen palveluita. Pioneerina alalla Signicat tuottaa IdaaS (Identity as a Service) palveluja Pohjoismaissa ja Virossa. Signicatin asiakkaina on mm. vakuutus- ja rahoitusyhtiöitä, kiinteistövälitysyrityksiä ja julkisia toimijoita kuten Norjan posti. Signicat avasi Suomen toimiston tammikuussa 2013.

Vahvaan tunnistukseen ja sisällön varmentamiseen perustuva sähköinen allekirjoitus on kiistaton ja juridisesti pätevä sopimus. Se on nopeampi, halvempi, luotettavampi ja turvallisempi – kaikille osapuolille.
Signicatin kautta tunnistat luotettavasti jo 25 miljoonaa potentiaalista asiakasta. Yhdistämme kansalliset tunnisteet ja tarjoamme yhden rajapinnan Pohjoismaihin, Viroon ja kasvavaan osaan Eurooppaa.