Tunne asiakkaasi verkossa

Tunne asiakkaasi verkossa

Optimaalinen tilanne asiakkaille suunnatussa sähköisessä asioinnissa on verkkopalvelun käyttäjän tunteminen. Monesti yrityksille riittää, että verkkopalvelujen käyttäjät rekisteröivät käyttöönsä uuden käyttäjätunnuksen ja salasanan, joka liittyy käyttäjän sähköpostitiliin. Se ei kuitenkaan riitä todentamaan käyttäjää.

Esimerkiksi kolmannen osapuolen sähköpostipalvelut eivät vahvista, että sähköpostitilin käyttäjä on juuri se joka väittää olevansa. Tämä on tiedossa oleva, joskin usein aliarvioitu riski. Jos vielä yritys toimii kansainvälisesti, on helpompaa luoda uusia käyttäjätunnus/salasanapareja kuin yrittää käyttää jo olemassaolevia - vai onko?

Signicat on vuonna 2007 perustettu yritys joka on erikoistunut mm. Identiteettien "välitykseen". Käytännössä asiakkaamme verkkopalvelu voidaan kytkeä pilvipalveluumme joka hoitaa identiteettien välityksen oli kyseessä sitten Facebook, GoogleID, Norjan, Ruotsin tai Suomen verkkopankkitunnukset. Lisäksi välitämme myös Viron ja Tanskan kansalaisvarmennekorteilla tapahtuvan tunnistuksen.

Käytännössä siis voit helpolla tavalla liittää minkä tahansa tunnistustavan mihin tahansa verkkopalveluun. Tämä mahdollistaa myös esim. kumppaniyritysten väliset kertakirjautumiset, kaikki yhden palvelun kautta.

Signicat on Norjalainen 2007 perustettu yritys joka tarjoaa käyttäjien sähköisen tunnistuksen ja sähköisen allekirjoituksen palveluita. Pioneerina alalla Signicat tuottaa IdaaS (Identity as a Service) palveluja Pohjoismaissa ja Virossa. Signicatin asiakkaina on mm. vakuutus- ja rahoitusyhtiöitä, kiinteistövälitysyrityksiä ja julkisia toimijoita kuten Norjan posti. Signicat avasi Suomen toimiston tammikuussa 2013.

Signicatin kautta tunnistat luotettavasti jo 25 miljoonaa potentiaalista asiakasta. Yhdistämme kansalliset tunnisteet ja tarjoamme yhden rajapinnan Pohjoismaihin, Viroon ja kasvavaan osaan Eurooppaa.