SENTICA SIJOITTAA SISCO OYJ:N KASVUUN

Sisco Oyj on vuonna 2008 perustettu massiivipuurakenteisiin ja moduli- ja elementtiratkaisuihin erikoistunut rakennuttaja. Sisco Oyj aloitti toimintansa urakoitsijana, mutta varsin nopeasti yritys alkoi keskittyä kohtuuhintaisten ja ekologisten massiivipuurakenteisten asuntojen tuotantoon. Yritys on viime vuosina kasvanut voimakkaasti pääkaupunkiseudulla ja sen kehyskunnissa. Sentican mukaantulon myötä saadaan entistä paremmat resurssit toteuttaa valittua kasvustrategiaa. Sisco-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli n. 25 M€.

Sentica Partners Oy:n hallinnoimat rahastot tulevat mukaan enemmistöosakkaaksi Sisco Oyj:n vahvaan kasvutarinaan. Osana yritysjärjestelyä Sisco Oyj:n aiemmat omistajat jatkavat edelleen merkittävissä operatiivisissa rooleissa ja omistajina uudessa kokonaisuudessa.

“Tämän päivän asumisen keskeisiä trendejä ovat asuminen omakotimaisessa ympäristössä, ekologinen asuminen, yhteys luontoon, kompakti asuminen kohtuukokoisissa asunnoissa ja hyvä saavutettavuus työpaikkakeskittymistä. Sentican mukaantulo antaa meille vahvan aseman asuntomarkkinoilla toteuttaa laadukkaita kohtuuhintaisia asuntoja juuri asukkaiden tarpeiden mukaan. Näemme erittäin suuren kasvupotentiaalin tässä markkinasegmentissä” kertoo yrityksen toimitusjohtaja, KTM Lauri Halminen.

Puumoduulirakentamisen edelläkävijä

Puumoduuli- ja puuelementtirakentaminen on vahvassa kasvussa maailmanlaajuisesti ja sen hyötyihin lukeutuvat: rakentamisen nopeus, laadukkuus ja kohtuuhintaisuus. Kun vielä otetaan huomioon rakennusmateriaali eli puu, joka on oikeastaan ainoa ekologinen rakennusmateriaali, voidaan eduiksi lisätä vielä parempi sisäilman laatu, kierrätettävyys ja vähäinen elinkaaren mittainen energiakäyttö.

“Olemme erittäin tyytyväisiä päästessämme tukemaan Siscon kehitystä ja kasvua. Olemme tutkineet rakentamisen markkinaa eri kulmilta jo jonkin aikaa ja näemme että Siscon lähestyminen rakentamiseen vastaa moneen haasteeseen, joita esimerkiksi jatkuva kaupungistuminen luo. Uskomme että Sisco Oyj:n tarjoamat laadukkaat, ekologiset ja innovatiiviset ratkaisut vastaavat hyvin markkinakysyntään ja sen tarpeisiin tänään ja myös pidemmällä aikavälillä”, toteaa partneri Johan Wentzel Sentica Partnersilta.

Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisen hyväksynnän.

Lisätietoja:

Partneri Johan Wentzel, Sentica Partners Oy

Puhelin: +358 40 733 9925 , sähköposti: johan.wentzel@sentica.fi

Toimitusjohtaja Lauri Halminen, Sisco Oyj

Puhelin: +358 50 3523119, sähköposti: lauri@sisco.fi

• Talous, rahoitus

• sijoittaminen
  • rakentaminen
  • asunto

Sisco Oyj

Sisco-konserni tuottaa kohtuuhintaisia omistus- ja vuokra-asuntoja pääkaupunkiseudulla ja sen kehyskunnissa.

Sisco Oyj on kehittänyt teollisen puutalorakentamisen ratkaisuja niin että pystymme tarjoamaan merkittäviä kustannushyötyjä ilman, että asumisen laadusta tarvitsee tinkiä. Puurakentamisen inhimillisyys tuo kohteisiimme omaleimaisen kodikkuuden ja tavoitteenamme on rakentaa omakotimaisia ympäristöjä, joissa on yhteisöllisyyttä, mutta kuitenkin keskitetyn kiinteistönpidon kustannushyödyt.

Sisco Oyj harjoittaa omistus- ja vuokra-asuntojen rakennuttamista, hankkii rakennuspaikat, perustaa asunto-osakeyhtiöt ja myy asunto-osakeyhtiöiden osakkeet asiakkaille. Sisco Oyj:n tytäryhtiö Sisco Asunnot Oy toimii projektinjohtourakoitsijana Sisco-konsernin hankkeissa. Lisätietoja www.sisco.fi .

Sentica Partners Oy

Sentica Partners Oy on riippumaton kotimainen pääomasijoittaja, joka keskittyy keskisuurten ja pienten kotimaisten yritysten omistamiseen ja aktiiviseen kehittämiseen. Sentica hallinnoi yhteensä noin 300 miljoonan euron pääomia ja sijoittajina ovat pääasiallisesti suomalaiset institutionaaliset sijoittajat ja eturivin eurooppalaiset rahastojen rahastot. Lisätietoja www.sentica.fi .