​ Yli miljoona suomalaista elää kroonisen kivun kanssa

Suomen Kipu ja Solarch Oy lanseeraavat uuden ActiveMEDI Sense-mobiilisovelluksen kivun seurantaan. Sovellus tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden kuvailla koettua kipua ja siihen yhteydessä olevia asioita lääkärille ja muille terveydenhuollon ammattilaisille.

Sense-mobiilisovellus on osa koko perheelle tarkoitettua suomalaista ActiveMEDI -palvelua, joka kannustaa huolehtimaan aktiivisesti omasta ja läheisten hyvinvoinnista. Sovelluksen avulla voi seurata koetun kivun voimakkuutta päivittäin helposti vain parilla klikkauksella. Kipua voi merkinnän yhteydessä myös kuvailla tarkemmin omin sanoin. Tämän lisäksi sovelluksen avulla voi seurata stressin voimakkuutta, unen laatua, alkoholin käyttöä sekä kuukautiskiertoa.

Sovellukseen kirjatut merkinnät ja muistiinpanot näkyvät ActiveMEDI-verkkopalvelussa graafisessa kaaviossa, jonka avulla on helppo tarkastella kokonaiskuvaa esimerkiksi päivittäisistä kivuista. Kuvasta voi nähdä myös mahdolliset yhteydet kivun, stressin, unen, alkoholin käytön tai kuukautiskierron välillä. ActiveMEDI tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden kuvailla koettua kipua ja siihen yhteydessä olevia asioita myös lääkärille ja muille terveydenhuollon ammattilaisille. Omien tietojen lisäksi sovellukseen voi raportoida muiden perheenjäsenten kokemuksia, mikäli halutaan seurata esimerkiksi lapsen kokemaa kipua. Sovellukseen on mahdollista asettaa muistutuksia, jotka helpottavat merkintöjen tekemistä yhden tai useamman kerran päivässä.

Sense-sovelluksen ensimmäinen versio on saatavilla iOS ja Android –puhelimille suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

ActiveMEDI Sense-mobiilisovelluksen lanseeraustilaisuus pidetään osoitteessa18.3.2016 kello 16 Iiris-keskukseen (Marjaniementie 72, Helsinki). Lanseerauksen yhteydessä on mahdollisuus hankkia itselleen ICE-hätätilannekortti ja rekisteröityä ActiveMEDI-palveluun.  ActiveMEDIn valikoimassa ovat myös hätätilannetuotteet, joiden avulla potilaan kriittiset terveystiedot saadaan helposti ja nopeasti lääkäri- ja hoitohenkilökunnan nähtäviksi.

Lisätietoja:

Kaisa Hirn