Ei melua, johtoja eikä huolia: Sonyn uusissa WF-1000XM3 -kuulokkeissa on markkinoiden johtava melunvaimennus[1]

• Uusissa aidosti langattomissa kuulokkeissa on 1000X-perheen kuuluisa äänenlaatu
  • Uudelle tasolle viety Dual Noise Sensor -teknologia sekä HD-melunvaimennusprosessori QN1e
  • Langaton design, tasalaatuiset yhteydet ja korkea käyttömukavuus takaavat vapaan kuuntelukokemuksen
  • Pitkä akunkesto ja nopea lataus hyödyttävät esimerkiksi työ- ja lomamatkoilla
  • Toimintoina lisäksi Adaptive Sound Control, ääniohjaus sekä muokattava kosketussäädin

1000X-perhe laajenee uuden sukupolven oikeasti langattomilla WF-1000XM3 -kuulokkeilla. Sonyn markkinoiden johtavaa1 melunvaimennusta on kehitetty edelleen HD Noise Cancelling Processor QN1e -sirun sekä Dual Noise Sensor -teknologian avulla, joiden ansiosta kuulokkeet päässä kuulee vain musiikin eikä mitään muuta.

Uusi hiljaisuuden taso

Dual Noise Sensor -tekniikka toimii yhteistyössä QN1e-melunvaimennusprosessorin kanssa, jolloin ympäristön melua voidaan vastaanottaa ja vastaavasti tukahduttaa siten, että musiikki jää pääosaan. Kaksoisäänitunnistusteknologian ansiosta yksi syöttömikrofoni ja yksi feed back -mikrofoni nappaavat tehokkaammin ympäröivää ääntä. Sen jälkeen QN1e luo taitavasti käännetyn ääniaallon, joka kompensoi häiritsevän taustamelun. Se ei ainoastaan poista enemmän melua lähes kaikilla taajuuksilla, vaan käyttää myös vähemmän virtaa kuin koskaan ennen. Mitkä tahansa taustaäänet, kuten häiritsevä lentokoneessa kuultava humina tai kaduilla kuultava häly, vähentyvät dramaattisesti.

Ällistyttävä ääni

Taustamelua poistava QN1e-prosessori tuottaa myös upean äänen 24-bittisen äänisignaalin prosessoinnin ja DAC-vahvistimen ansiosta. Digitaalinen äänenparannus HX (DSEE HX™) skaalaa pakattuja digitaalisia musiikkitiedostoja, mukaan lukien MP3-formaatit, jotta kuuntelukokemuksessa äänen laatu olisi mahdollisimman korkealla tasolla. WF-1000XM3-kuulokkeiden ansiosta esimerkiksi elokuvat muuttuvat rentoutuvaksi pakopaikaksi arjesta vaikkapa meluisassa työmatkabussissa.

Aidosti langaton, oikeaa vapautta

WF-1000XM3-kuulokkeiden aidosti langaton muotoilu mahdollistaa liikkumisen vapaasti ilman, että johdot menevät taskussa sekaisin tai hukkuvat. WF-1000XM3-kuulokkeet ovat pienet, mutta niihin on pakattu vastakehitetty, mutta niihin on sisällytetty BLUETOOTH®-siru. Tämä mahdollistaa samanaikaisen L/R- BLUETOOTH®-lähetyksen, mikä tarkoittaa, että sekä vasen että oikea korvakappale saavat yhtä aikaa saman äänisisällön tavanomainen vasemmasta oikeaan -kulkemisen sijaan. Yhdessä uuden optimoidun antennirakenteen kanssa tämä muodostaa erittäin vakaan yhteyden ja latenssin pieneneminen tarkoittaa myös tarkempaa ja täsmällisempää kuuntelukokemusta esimerkiksi elokuvien parissa.

WF-1000XM3:n suunnittelussa on otettu erityisesti huomioon korvan rakenne ja mukavuus. Ergonominen tri-hold -rakenne pitää kuulokkeet tukevasti paikoillaan, ja niissä on kolme tukipistettä korvalle. Kuulokkeissa on myös korkeakitkainen pinta, joka varmistaa vakaan asennuksen. Täydellinen istuvuus löytyy pakkauksessa mukana tulevilla neljällä hybridikuulokevaihtoehdolla sekä kolmella erikokoisella pehmustetulla korvanapilla.

Älykästä mukavuutta

QN1e-melunvaimennusprosessori kuluttaa hyvin vähän energiaa, minkä ansiosta akunkesto ja kuunteluaika kasvaa huomattavasti verrattuna aiempiin malleihin. Kuulokkeilla voi kuunnella musiikkia jopa 24 tuntia[2] melunvaimennuksen kanssa. Lisäksi kuulokkeissa on nopean latauksen mahdollisuus: vain kymmenen minuutin latauksella saa 90 minuuttia kuunteluaikaa.

Quick Attention -tila mahdollistaa kommunikaation ilman kuulokkeiden poistamista korvilta. Aseta sormi vasemman kuulokkeen kosketuspaneelin päälle, jolloin musiikin äänenvoimakkuus laskee nopeasti ja ympäristön ääni pääsee läpi. Lisäksi kuulokkeissa on täysin säädettävät kosketusanturit[3], joten voit helposti toistaa, pysäyttää, ohittaa kappaleita tai aktivoida ääniohjauksen yksinkertaisten napautuksen avulla. Lisäksi uusi Wearing Detection -ominaisuus keskeyttää musiikin automaattisesti, kun yhden kuulokkeen poistaa korvasta ja vastaavasti jatkaa äänentoistoa, kun se asetetaan takaisin paikoilleen.

Google Assistant[4] -optimoituja kuulokkeita voi kontrolloida äänen avulla. WF-1000XM3-kuulokkeet ovat täydellinen matkakumppani ja yhteensopivat myös Sony | Headphones Connect -sovelluksen kanssa. Sovelluksesta löytää tietoa esimerkiksi äänensäädöstä sekä kosketusominaisuuksista.

WF-1000XM3-kuulokkeiden suositushinta on arviolta 250 euroa ja ne tulevat kauppoihin elokuun puolivälissä.

For product specifications, please visit: https://www.sony.fi/electronics/truly-wireless/wf-1000xm3

Lisätietoa Sonysta: http://presscentre.sony.eu/

[1] *Kesäkuun 1.päivästä 2019. Sony Corporationin, JEITA-ohjeiden mukaan suoritetun vertailun mukaan. Aidosti langattomien melua vaimentavien kuulokkeiden markkinoilla.

[2]24 tunnin melunvaimennuksella ja 32 tuntia ilman melunvaimennusta. 8 tunnin akun käyttöaika yhdellä latauksella + 3 lisälatausta kantolaukusta

[3]SäädettävissäSony | Headphones Connect -applikaation avulla

[4]Google on Google LLC:n tavaramerkki

• äänentoisto