Sony julkaisee kevään 2017 uutuustuotteet CES-messuilla Las Vegasissa

Uudet HDR-teknologiaa tukevat tuotteet tarjoavat entistä vaikuttavamman visuaalisen kokemuksen.

Sony julkistaa uuden tuotemallistonsa vuodelle 2017 Yhdysvaltain Las Vegasissa International Consumer Electronics Show (CES) -tapahtumassa.

Sonyn messuosastolla esitellään uusia tuotteita ja prototyyppejä, joiden keskiössä on esimerkiksi HDR (High Dynamic Range) -teknologia entistä elävämmän kuvanlaadun takaamiseksi. Sonyn osastolla ovat esillä kodinelektroniikkauutuudet, kuten 4K HDR -televisiot, äänentoistolaitteet, kamerat, projektorit ja pelikonsolit.

Sonyn lehdistötilaisuudessa torstaina 5.1. klo 03:00 (Suomen aikaa) Sonyn toimitusjohtaja Kazuo Hirai esittelee yleisölle entisestään laajenevan HDR-yhteensopivan tuotevalikoiman, kuten Sonyn ensimmäisen 4K BRAVIA® OLED -televisiomalliston.

Lehdistötilaisuus on streamattavissa osoitteesta http://www.sony.com/ces.

Koottuna tärkeimmät messuilla esiteltävät tuotteet:

Sony BRAVIA® OLED ja 4K HDR X -sarja

Sonyn julkistamat uudet 4K HDR -televisiot tarjoavat entistä laajemman kirkkaustason ja paremman kontrastin. Ainutlaatuisen kuvaprosessorin ja näyttötekniikan avulla uudet BRAVIA-televisiot esittävät 4K HDR -sisältöä laadukkaimmalla mahdollisella tavalla. Sonyn Z-lippulaivasarjasta tuttua 4K HDR Processor X1™ Extreme -teknologiaa on ylistetty laajasti sen kyvystä tuottaa todentuntuista, syvää, värikylläistä ja kontrastirikasta kuvaa. Suuren harppauksen eteenpäin HDR-maailmassa tarjonnut 4K HDR Processor X1™ Extreme on nyt saatavilla Sonyn kahdessa uutuussarjassa entistä laajemmalle yleisölle.

4K HDR Processor X1™ Extreme -teknologian lisäksi uusi XE93-sarja on varustettu Slim Backlight Drive+ -tekniikalla eli parannetulla LED-taustavaloteknologialla, joka mahdollistaa entistä tarkemman paikallisen himmennyksen verrattuna edelliseen Slim Backlight Drive -tekniikkaan. HDR-laitevalikoiman laajentamiseksi Sony julkistaa 4K HDR OLED -television, “BRAVIA OLED”. A1-sarja tarjoaa täysin uuden visuaalisen kokemuksen, jossa yhdistyy huippulaadukas OLED-kuvalaatu, ensimmäinen laatuaan maailmassa oleva äänentoistojärjestelmä, X1 Extreme sekä upea ja uniikki muotoilu.

Sony 4K Ultra HD Blu-ray™ – UBP-X800

UBP-X800 4K Ultra HD Blu-ray -soitin edustaa viimeisintä Ultra HD -teknologiaa. Soitin on suunniteltu yhteisyössä Sony Pictures Entertainmentin kanssa taaten 4K Ultra HD Blu-ray -levyjen kuvanlaadun juuri niin hienoksi kuin elokuvatekijät sen alun perin tarkoittivat.

Sony Soundbar – MT-300 ja MT-500

Sonyn ensimmäisen kompaktin kaiutinpalkkisarjan uudet Soundbarit tarjoavat ratkaisun kaikkiin äänentoistotarpeisiin kotona. Sekä HT-MT500 että HT-MT300 sulautuvat olohuoneiden uusimpiin sisustustrendeihin tarjoillen samalla puhdasta ja luonnollista, korkealaatuista äänielämystä. Soundbarit toimivat myös langattomina kaiuttimina musiikin kuuntelua varten.

Sony Walkman – NW-A35

Uusi Walkman® NW-A35 yhdistää värikkään designin virheettömään korkean resoluution äänenlaatuun. Bluetooth®- ja NFC-yhteydet mahdollistavat langattoman kuuntelun kuulokkeilla tai kaiuttimella.

EXTRA BASS™ -tuoteperhe

Ääneltään, kooltaan ja ominaisuuksiltaan tuoteperheen suurin SRS-XB40 -kaiutin on varustettu vaikuttavalla 24 tunnin akunkestolla. Samalla akunkestolla varustettu kooltaan pienempi SRS-XB30 kulkee mukana kotibileisiin ja kesäjuhliin vaikkapa rannalle. SRS-XB20 tarjoaa tästä vielä pienemmän mallin. Pieni mutta pippurinen SRS-XB10 tarjoaa jotain aivan uutta mukana kulkevalle musiikille: kaiutin on varustettu silikonihihnalla, joka toimii pikkuriikkisen kaiuttimen tukena auttaen äänen suuntaamista.

MDR-XB950N1-kuulokkeisiin on EXTRA BASS™-äänenlisäksi lisätty vastameluominaisuus. Kuulokkeet takaavat henkilökohtaiset bileet jopa 22 tunnin ajaksi. MDR-XB950B1 -kuulokkeet kulkevat helposti mukana taitettavan rakenteen ja kantopussin ansiosta. Niissä on 18 tunnin akunkesto.

Sony VPL-VZ1000ES -projektori

Uusi VPL-VZ1000ES*1 Ultra-Short Throw laser light -projektori edustaa kompaktia, tilaa säästävää muotoilua. Se mahtuu vaivattomasti olohuoneeseen ja mahdollistaa 4K HDR -kuvan katsomisen isolta kuvaruudulta. VPL-VZ1000ES -projektorin ultra-short throw -linssin ansiosta kuvan voi heijastaa huippuläheltä, jopa noin 15 cm:n etäisyydeltä valkokankaasta. Katselukokemusta ei siis pääse häiritsemään yksikään ylimääräinen varjo.

*1: Malli on myynnissä vain USA:n markkinoilla. Nimi vaihtelee eri markkina-alueilla.

PlayStation®VR

PlayStation®VR on virtuaalitodellisuuskokonaisuus (VR), joka vie PS4™:n seuraavalle tasolle syvyysvaikutelman suhteen ja rikastuttaa näin pelikokemusta.

Life Space UX

Life Space UX on konsepti, joka on määritetty tuottamaan ainutlaatuisia kokemuksia ja mahdollistamaan uusia tapoja muokata elinympäristöä. Tässä tuotekategoriassa Sony julkaisee uuden 4K projektorin, jonka idea kiteytyy ajatukseen ”it´s all here”. Tavallisen käytön lisäksi projektori kokoaa yhteen eri sisältöjä, kuten kirjoja, elokuvia ja musiikkia. Konseptin idea on mahdollistaa sisältöjen kokeminen uudella, innostavalla tavalla.

Sony esittelee messuilla myös T-konseptin ja N-konseptin, jotka ovat yrityksen Future Lab Program™ -ohjelman synnyttämät prototyypit. Future Lab Program™ -ohjelman tavoitteena on kehittää loppukäyttäjien kanssa yhteistyössä tulevaisuuden elintapoja.

Lene Aagaard, PR communications Manager, Sony Nordic

lene.aagaard@eu.sony.com / +45 43 55 72 92