Vuoden 2018 paras suomalainen valokuva on valittu Sony World Photography Awards -valokuvakilpailussa

• Suomen kansallisen sarjan voittajaksi nousi valokuvaaja Damond Beckford.
  • Kilpailun kaikki avoimen sarjan ja kansallisten sarjojen voittajat julkistettiin tänään.

Vuoden 2018 Sony World Photography Awards -valokuvakilpailun Suomen kansallisen sarjan voittajaksi suoriutui Damond Beckford.

World Photography Organisationin järjestämä Sony World Photography Awards on maailman monipuolisin valokuvauskilpailu.Vuoden 2018 Sony World Photography Awards -valokuvakilpailu on järjestyksessään 11. ja se keräsi ennätykselliset 320 000 osallistujaa yli 200 maasta

Suomen kansallisen sarjan voittaja Damond Beckford palkitaan Sonyn uusimmalla valokuvakalustolla ja hän pääsee osallistumaan Sony World Photography Awards -palkintoseremoniaan Lontoossa 19. huhtikuuta. Lisäksi voittajakuva pääsee näytille osana Sony World Photography Awards Exhibition -näyttelyä Lontoossa 20.4.–6.5. Kuva julkaistaan myös kilpailun voittajakuvista tehtävässä kirjassa.

“Ensilumien tultua Etelä-Suomeen, lähdin Nuuksion kansallispuistoon kuvaamaan talvisia maisemia. Otin kuvauskopterin mukaan, jotta saisin uusia kuvakulmia. Tämä pieni lampi keskellä metsää näytti erittäin komealta valkoisten puiden ympäröimänä. Kuva on otettu marraskuussa 2017”, Beckford taustoittaa “Musta Aukko” -voittajakuvaansa.

“Olen erittäin innoissani voitettuani tämän sarjan näin suuressa ja arvostetussa kilpailussa. Voitto motivoi kuvaamaan seikkailujani ja matkojani myös jatkossa. Toivon voiton tuovan kansainvälistä näkyvyyttä, ja että se vie minua lähemmäs unelmaani olla ammattilaismatkavalokuvaaja”, Beckford jatkaa.

Suomen kansallisen sarjan voittaja julkistettiin tänään yhdessä kaikkien 63 kansallisten sarjan voittajien kanssa. Kokonaiskilpailun voittaja sekä ammattilaissarjan voittaja julkistetaan 19.4.2018.

www.worldphoto.org

Lene Aagaard, PR communications Manager, Sony Nordiclene.aagaard@eu.sony.com / +45 43 55 72 92

Press team, World Photography Organisation press@worldphoto.org / +44 (0) 20 7886 3043 / 3049

Huom!Kaikki loppukilpailuun valitut kuvat ovat ladattavissa julkaisutarkoituksiin osoitteessa: www.worldphoto.org/press

World Photography Organisation lyhyesti:
WPO on järjestö, joka tarjoaa kansainvälisen alustan valokuvaukseen liittyville hankkeille. Järjestö toimii jopa 180 eri maassa ja sen tavoitteena on herättää keskustelua valokuvauksen tiimoilta antamalla arvoa ja tuomalla esiin maailman parhaita valokuvia ja valokuvaajia. Rakennamme ylpeydellä kestäviä suhteita sekä yksittäisten valokuvaajien että alan johtavien yhteistyökumppaniemme kanssa. WPO isännöi ympäri vuoden järjestettäviä tapahtumia. Näitä ovat muun muassa maailman suurin valokuvakilpailu Sony World Photography Awards, erilaiset paikalliset kokoukset ympäri vuoden, valokuvanäyttelyt ja kansainväliset valokuvataidenäyttelyt Shanghaissa ja San Fransiscossa. Lisätietoja www.worldphoto.org.

Sony on johtava sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, valokuvaus-, peli- ja viestintä-, key device- ja tietotekniikkatuotteiden valmistaja. Sony on Music-, Pictures-, Computer Entertainment- ja Online-liiketoiminnoillaan maailman johtava elektroniikka- ja viihdeyritys. Sonyn yhteenlaskettu myynti edellisenä, 31.3.2017 päättyneenä tilivuonna oli noin 76 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Lisätietoja, Sony Global -verkkosivut: www.sony.net