Navette – skaalautuva monitasoinen sukkulajärjestelmä SSI Schäferiltä

Tuoteuutuutensa Navetten myötä SSI Schäfer luo uuden perustan täysautomaattisten varastojen tehokkuuden parantamiseen.

SSI Schäferin Navette on innovatiivinen, itsenäinen varastoajoneuvo, jossa yhdistyvät ja moninkertaistuvat sukkulan ja hyllystöhissin edut – lähes kaikkien lastausalustojen osalta.

Integroituna automaattisen pientavaravaraston hyllykäytävien teräsrakenteisiin Navette kulkee ajo- ja tukikiskoilla ja toimii erilliskomponenttina jopa kahdeksalla säilytystasolla, aina kahdella rinnakkain. Huomattava rakenteellinen tunnusmerkki on lisäksi kokonaisuus, jossa on kaksi päällekkäin sijoitettu kuormauslaitetta, esim. laatikkokahmaria. Kullakin kuormauslaitteella voidaan kuljettaa kaksi alustalaatikkoa, laatikkoa tai pahvilaatikkoa, niin että yhdessä kuormitusjaksossa on samanaikaisesti aina neljä kuljetusyksikköä. Yhdessä työjaksossa Navette käyttää varastopaikkoja kahdella varastotasolla ja toteuttaa näin todellisia kaksoistyöjaksoja. Samanaikainen samassa paikassa tapahtuva varastoon vienti ja varastosta nouto minimoi ajoon käytettävän ajan ja kaksinkertaistaa prosessien tehokkuuden.

Monitasosukkula voidaan lisäksi integroida kokonaisvaltaiseen automaatioratkaisuun SSI Schäferin 3D-MATRIX Solution -järjestelmän avulla. Sukkuloilla voidaan käyttää tällöin kuljetintekniikkaa X-, Y- ja Z-akseleilla, Navette-nostinta ja Navette-ajoneuvoja. Käytettävät kuljetusvälineet on suunniteltu myös toimimaan ihanteellisella tavalla yhdessä, mutta ne toimivat johdonmukaisesti myös erillään, rinnakkain ja toisistaan riippumattomina.

Kaikkia komponentteja voidaan yhdistellä tarpeen mukaan lähes miten tahansa niin määrän kuin järjestyksenkin suhteen tarvitsematta muuttaa kokonaisjärjestelmän toimintoja. Myöhemmät rakennusvaiheet voidaan toteuttaa käyttöä häiritsemättä. Tulos: Erittäin dynaaminen Goods-to-Person-keräily, jonka yhteydessä varastointi, puskurointi ja yksilöllinen jaksotus toteutetaan yhdessä ainoassa järjestelmässä.

Navette voidaan skaalata tarkalleen asiakkaan vaatimusten mukaan ja se on SSI Schäferin vakiojärjestelmänä tulevaisuuteen suuntautuva investointi. Järjestelmä tarjoaa mahdollisimman hyvän tuotevalikoiman käytettävyyden varaston käytävillä sekä optimoidun työnkulun rinnakkaisprosessien ansiosta – se on todellinen suunnittelun ja tekniikan innovaatioaskel.

• Teknologia, yleinen

• skaalautuva monitasoinen
  • 3d-matrix solution

SSI SCHÄFER on maailman johtava varastointi- ja logistiikkajärjestelmien toimittaja. Sen tarjoamia palveluja ovat mm. monipuolisten varastojärjestelmien suunnittelu ja varastojen varustaminen yrityksen oman tuotannon tuotteilla sekä kattavien logistiikkaprojektien toteutus pääurakoitsijana. Yhtiön kaikki toiminnot ja osaaminen on ryhmitetty yhden SSI SCHÄFER -brändinimen alle. Tämä muodostaa perustan markkinoiden vaatimusten mukaisten varastointijärjestelmien kehittämiselle ja kokonaisratkaisujen tuottamiselle erilaisten toimialojen logistisiin tarpeisiin.

www.ssi-schaefer.fi