SSI Schäfer on hankkinut enemmistöosakkuuden robotiikkaan erikoistuneesta RO-BERista

Strateginen kumppanuus portaalirobotteja valmistavan RO-BERin kanssa laajentaa SSI Schäferin asiantuntemusta tästä tulevaisuuden kannalta tärkeästä teknologian alasta. Integraatio lisää myös mahdollisuuksia kehittää innovatiivisia automaatioratkaisuja.

SSI Schäfer -konserni toteuttaa yhä määrätietoisemmin Teollisuus 4.0 -aikakautta varten laatimaansa strategiaa laajentamalla osaamistaan robotiikkaan.Intralogistiikan markkinajohtaja ilmoitti tänään CeMAT-messuilla, että se on hankkinut enemmistöosakkuuden portaalirobotiikkaan erikoistuneesta RO-BERIndustrieroboter GmbH:sta, jonka päätoimipaikka sijaitsee Kamenissa, Saksassa.SSI Schäferin robotiikasta ja innovaatioista vastaava apulaisjohtaja Elmar Issing perusteli strategista päätöstä seuraavasti: ”Tehokkaat robottisovellukset ovat nykyään keskeisessä osassa intralogistiikan integroiduissa automaatioratkaisuissa.RO-BERin kumppaneina voimme tarjota asiakkaillemme entistä monipuolisempia teknisiä ratkaisuja myös tulevaisuudessa ja täydentää robotiikan tuotevalikoimaamme älykkäillä ohjaussovelluksilla.”Molemmat kumppanit hyötyvät toisiaan täydentävien tuotevalikoimien yhdistämisestä, koska se auttaa luomaan asiakaskohtaisia integroituja intralogistiikkatuotteita.Portaalirobottien kinemaattisten ominaisuuksien pohjalta voidaan kehittää täsmällisiä ja täysin uudenlaisia ratkaisuja lajitteluun, puskurointiin ja järjestelmien yhdistämiseen.

RO-BER tunnetaan keräilyyn, jaksottamiseen, varastointiin, puskurointiin ja toimintojen yhdistämiseen tarkoitettujen portaalirobottijärjestelmien riippumattomana kehittäjänä ja valmistajana,ja se on jo vuosien ajan toiminut SSI Schäferin luotettavana kumppanina monissa projekteissa.”SSI Schäfer ja RO-BER toimivat markkinoilla suurelta osin samojen asiakkaiden ja teollisuudenalojen parissa”, RO-BERin toimitusjohtaja Hans Gerd Severin sanoo.”Yhdistämällä omiin konsepteihinsa RO-BERin standardoidut robottijärjestelmät SSI Schäfer voi täydentää tuotevalikoimaansa erinomaisella tavalla erityisesti tuotantolinjan loppupään lastaus- ja keräilyjärjestelmien osalta.”Tästä syystä yritykset ovatkin viime vuosina tehneet paljon yhteistyötä kansainvälisissä projekteissa, joissa on hyödynnetty portaalirobottitekniikkaa.Yksi viimeisimmistä asiakkaista on ollut Saksan Heddesheimissa sijaitseva juomavarastoyritys A. Kempf Getränkegrosshandel GmbH, joka on Edeka Handelsgesellschaft Südwest mbH:n kokonaan omistama tytäryhtiö.Varastoon suunniteltiin ja rakennettiin muun muassa uudenaikainen, nopea portaalirobottiavusteinen keräilyjärjestelmä.

Enemmistöosakkuuden muuttumisen lisäksi RO-BERin asiantuntemus laajenee tulevaisuudessa erityisesti mekatroniikkaan ja ohjausjärjestelmiin.RO-BER jatkaa edelleen markkinoilla toimimista täysin itsenäisenä yrityksenä Kamenista käsin.Kumppanuuden myötä SSI Schäfer -konserni tekee uuden aluevaltauksen nopeasti kasvavalla ja tulevaisuuden kannalta merkittävällä robotiikan alalla.

• Yhteistyökumppanuus, yhteistyöt

• ro-ber