Subaru Nordic Ab:n uusi toimitusjohtaja Christer Blomdell.

Christer Blomdell on Subaru Nordic Ab:n uusi toimitusjohtaja

Christer Blomdell on nimitetty Subaru Nordic Ab:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän seuraa tehtävässään Torbjörn Lillrudia, joka siirtyy Subaru Nordic Ab:n omistavan IM Groupin autosegmentin kehitysjohtajaksi Englantiin. Blomdellin toimipaikka on yhtiön pääkonttori Ruotsin Malmössä.

Suomen Subarun maahantuonnin omistavan Subaru Nordic Ab:n uusi toimitusjohtaja Christer Blomdell on työskennellyt yhtiön palveluksessa kymmenen vuoden ajan. Viimeisimmät vuodet hän on toiminut yhtiön varatoimitusjohtajana Malmössä Ruotsissa.

- On erittäin kiinnostavaa ja jopa jännittävää ottaa yhtiön vetovastuu juuri nyt, kun autoteollisuus ja automyynti ovat uusien haasteiden edessä. Tulemme seuraavan kahden vuoden aikana lanseeraamaan useita tulevaisuuden autotekniikalla varustettuja uusia automalleja, uusi toimitusjohtaja Blomdell toteaa.

Subaru Nordic Ab:a viimeiset 14 vuotta luotsannut Torbjörn Lillrud siirtyy Subaru Nordic Ab:n omistavan International Motors (IM) Limitedin palvelukseen yhtiön kotimaahan Englantiin. Lillrudin vastuualueena on IM Motorsin autosegmentin liiketoimintarakenteen edelleen kehittäminen.

Subaru Nordic Ab toimii Subaru-henkilöautojen maahantuojana Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.

Lisätietoja:

Thomas Possling, PAN Nordic PR Manager, +46 739 204 925

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2016 henkilöautoja kaikkiaan 1 024 604 kappaletta. Kasvua edelliseen vuoteen oli 9,2 prosenttia ja kysymyksessä oli jo viides perättäinen kasvun vuosi. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3