Sulapac ja juhlavuottaan viettävä Kultakeskus ovat aloittaneet yhteistyön

Lehdistötiedote   •   Tammi 30, 2018 10:30 EET

Kohinoor Stella koru uudessa korurasiassa

Ekologisen pakkausmateriaalin kehittäjä Sulapac sekä korujen ja jalometallituotteiden valmistaja Kultakeskus ovat aloittaneet yhteistyön. Kultakeskus on valinnut Sulapacin ekologisen ja biohajoavan korurasian tunnettujen Kohinoor-timanttikorujensa pakkaukseksi.

Kultakeskus on johtava kotimainen jalometallialan yritys. Vuosi 2018 on Kultakeskuksen juhlavuosi, kun yritys täyttää 100 vuotta. Juhlavuonna yrityksen arvokkaan perinnön vaalimisen lisäksi huomio kiinnittyy arvoihin ja siihen, miltä seuraavat sata vuotta tulevat näyttämään. Aitous, puhtaus ja kestävät valmistusmenetelmät ovat tärkeä osa Kultakeskuksen tuotteiden tarinaa. Kultakeskus haluaa osaltaan olla ratkaisemassa muovijäteongelmaa ja vahvistaa ympäristötietoisuutta, joten yhteystyö Sulapacin kanssa oli luonteva päätös.

Uusi korurasia on nähtävillä ensimmäistä kertaa Pariisissa PCD-messuilla Sulapacin osastolla. PCD Paris on Euroopan johtava ammattilaistapahtuma kosmetiikka- ja luksuspakkausalalla. Tapahtuma järjestetään 31.1.-1.2.2018. Uudet korurasiat ovat saatavilla jälleenmyyjillä valikoiduille Kohinoor-koruille huhtikuussa 2018.

“Kultakeskuksen taidolla valmistetut korut ovat ajatonta muotoilua, jotka säilyttävät arvonsa ja kulkevat sukupolvelta toiselle. On siis ihanteellista, että koru myös pakataan sellaiseen rasiaan, jota seuraavat sukupolvet tulevat arvostamaan eli biohajoava pakkaus, joka ei kuormita ympäristöä”, Sulapacin toimitusjohtaja Suvi Haimi kertoo.

“Pakkausmateriaali on yksi osa-alue, jossa eri alojen yritykset voivat vaikuttaa laajaan ekologiseen ongelmaan eli muovijätteen määrään. Sulapacin ylellisissä pakkauksissa yhdistyvät vastuullisuus ja moderni muotoilu, ja olemme tyytyväisiä voidessamme tuoda markkinoille uuden pakkauksen Kohinoor-tuotteillemme, joka ei kuormita luontoa”, kommentoi Ilkka Ruohola Kultakeskuksen hallituksen puheenjohtaja.

Kultakeskus on kotimainen jalometallialan yritys, joka tunnetaan erityisesti Kohinoor-timanttikorut ja Kultakeskus Hopeaa -tuotemerkeistä. Korujen ja jalometallituotteiden valmistuksen lisäksi Kultakeskus maahantuo myös useita tunnettuja kellomerkkejä aina muotikelloista sveitsiläisiin laatukelloihin. Laajaan valikoimaan kuuluvat myös Tapio Wirkkalan hopea- ja terästuotteet. Kohinoor-timanttikorut syntyvät Kultakeskuksen omien suunnittelijoiden Assi Arnimaan ja Sami Laatikaisen käsityön tuloksena Hämeenlinnassa.

Sulapac valmistaa täysin biohajoavia pakkauksia uusiutuvista ja ekologisista raaka-aineista. Sulapac-pakkaukset on suunniteltu yrityksille, jotka haluavat tukea kestävää kehitystä ja päästä eroon muovijätteestä käyttämällä ekologisia luksuspakkauksia. Sulapac Oy on Suvi Haimin ja Laura Kyllösen perustama vuonna 2016. Yrityksen kotipaikka on Helsinki.

PDF-tiedosto

Kommentit (0)