Maailmanmestari Kaisa Mäkäräisen kunniaksi lyödään keräilyharkko

Lehdistötiedote  •  2012-01-23 10:44 EET

Ampumahiihdon maailmanmestarista ja vuoden 2011 Vuoden urheilijasta Kaisa Mäkäräisestä lyödään keräilyharkko. Harkko on Kaisa Mäkäräisen hyväksymä tuote, jonka myyntituloilla tuetaan suomalaista huippu-urheilua. Harkko on toteutettu yhteistyössä Urheilijayhdistyksen kanssa.

- Olin erittäin tyytyväinen viime kauteen. MM-menestys ja maailman cupin kokonaiskisat merkitsevät minulle paljon. Vuoden urheilija valinta on hieno asia. Olen kokenut olleeni maailman huipulla jo useamman vuoden. Tämä on herkkä laji ja suoritukset vaihtelevat, mutta minulla on jo aiemmin ollut useita podiumeja ja runsaasti sijoituksia kymppisakkiin. Mielestäni nekin ovat maailmanluokan sijoituksia, Kaisa Mäkäräinen sanoo.

Mäkäräisen harkkoja on kahta eri lajia. Toinen on pronssia ja siinä on 24 karaatin kultaus, kun taas toinen on kokonaan aitoa 99,99 % kultaa. Suomen Moneta on suunnitellut kaikki tuotteet yhdessä Kaisa Mäkäräisen ja urheilijayhdistyksen kanssa ja kaikki tuotteet ovat Kaisa Mäkäräisen hyväksymiä. Keräilyharkko kuvaa suomalaissankaria keskittymässä kilpasuoritukseensa pystyammuntapaikalla.

- Kaisa Mäkäräisen saavutukset vuoden 2011 MM-kisoissa kielivät siitä, että Suomen ampumahiihto on uudessa nousussa Kaisan johdolla. Haluamme olla mukana tukemassa tätä nousua osoittamalla kunnioitusta Mäkäräisen hienoa saavutusta kohtaan, Suomen Monetan maajohtaja Janne Häkkinen toteaa.

Kullattuja Mäkäräinen -harkkoja lyödään enintään 10 000 kpl ja kultaharkkoja yhteensä 600 kpl. Harkoissa on sama kuva etupuolella. Vain kääntöpuolen kuvat eroavat toisistaan.

Tekniset tiedot, Mäkäräinen -keräilyharkko:

Metalli: pronssi, 24k kultaus

Mitat: 50,3 x 29,4 mm.

Paino: 25g

Lyöntimäärä: 10 000 kpl

Tekniset tiedot, Mäkäräinen -kultaharkko:

Metalli: kulta (99,99 %)

Mitat ja paino: 24 x 14mm (2,5 g) ja 31x18 mm (10g)

Lyöntimäärä: 500 kpl (2,5 g) ja 100 kpl (10g)

Kuvia: STT info ja www.suomenmoneta.fi (lehdistö)

Lisätietoa harkoista tai Suomen Monetasta: Viestintäpäällikkö Håkan Forsgård, puh: 050-4911821, hakan.forsgard(at)nordicmoneta.com

Lisätietoa Kaisa Mäkäräisestä: Harri Halme, puh: 040-7545 104, harri.halme(at)welho.com