Sami Jauhojärvi ja Jarkko Kinnunen yhteistyöhön Suomen Monetan kanssa

Lehdistötiedote   •   Helmi 25, 2011 09:00 EET

Suomen tämän hetken menestyneimpiin maastohiihtäjiin kuuluva Sami Jauhojärvi ja kilpakävelijä Jarkko Kinnunen ovat solmineet yhteistyösopimuksen keräilyrahoja ja -mitaleita myyvän Suomen Monetan kanssa.

Molemmat urheilijat edustavat kansainvälistä huippua omassa lajissaan. Sami Jauhojärvi kilpailee parhaillaan mitaleista Oslon MM-kisoissa, kun taas Jarkko Kinnunen tähtää vuoden 2012 Lontoon olympialaisiin.

Suomen Moneta on jo pitkään tukenut suomalaista huippu-urheilua myymällä suomalaisia ja kansainvälisiä olympiarahoja ja -mitaleita, joiden tuotoista merkittävä osa ohjautuu Suomen Olympiakomitealle. Tämän lisäksi Monetan urheilutiimiin kuuluu jo ennestään kaksi suomalaista huippu-urheilijaa, purjehtija Sari Multala ja pikaluistelija Pekka Koskela.

− Suomen Moneta haluaa olla eturivissä tukemassa suomalaista huippu-urheilua ja yksittäisiä suomalaisia huippu-urheilijoita. Moneta-tiimiin saadaan nyt kaksi hienoa urheilijaa, jotka molemmat ovat erinomaisia kilpalajiensa edustajia, Suomen Monetan maajohtaja Janne Häkkinen toteaa.

Sami Jauhojärvi ja Jarkko Kinnunen ovat oikein tyytyväisiä yhteistyösopimukseen.

− Tiedän että Moneta-tiimiin kuuluu jo nyt kaksi huippu-urheilijaa joita itse suuresti kunnioitan ja on ilo ja kunnia nyt liittyä heidän seuraansa, Sami Jauhojärvi sanoo.

− Olen erittäin ylpeä päästessäni monipuoliseen ja laadukkaaseen urheilijaprojektiin. Erityisesti monipuolinen lajikirjo on mielenkiintoinen tiedonvaihtoakin ajatellen, toteaa kilpakävelijä Jarkko Kinnunen.

Suomen Moneta lähtee myös täysillä mukaan tukemaan suomalaisten yksilöurheilijoiden yhdistystä.

− On erittäin hieno asia saada Suomen Moneta mukaan tukemaan tärkeää toimintaamme. Tulemme Monetan kanssa pohtimaan millaisia tukituotteita voisimme suomalaisten urheilijoiden hyväksi kehittää, toteaa Urheilijayhdistyksen puheenjohtaja Olli-Pekka Karjalainen.

Lisätietoa:

Urheilijoiden tiedotus, Harri Halme, puh: 040 7545 104, harri.halme@welho.com

Urheilijayhdistys, toiminnanjohtaja Pasi Koskela, puh: 040-516 5752

www.athletes.fi

www.jarkkokinnunen.fi

www.mustiski.net

www.urheilijayhdistys.fi

Suomen Moneta on keräilyrahojen ja mitalien ammattilainen.