Teemu Selänteen mitalikampanja on jo ilahduttanut lapsia ympäri Suomea

Lehdistötiedote   •   Loka 06, 2016 09:20 EEST

Teemu Selänteen, Suomen Monetan ja Finnish Flash r.y:n hyväntekeväisyyskampanja 100 Unelmaa on jo johtanut konkreettisiin tekoihin ja ilahduttanut lapsia eri puolilla Suomea.

Esimerkiksi SOS-lapsikylä on toteuttanut useamman lapsen unelmat eri paikkakunnilla. Erään perheen molemmille lapsille kustannettiin ratsastusvälineet ja ratsastustunnit. Toisen perheen pojalle ostettiin jalkapallovarusteet ja kehitysvammaiselle tyttärelle hankittiin liikkumisvälineitä ja leikkiin kannustavia leluja. Kolmannen perheen yksinhuoltajaäidin pojalle ostettiin ulkoiluvaatteita ja leluja.

Kaikki lapset ovat ottaneet lahjoitukset riemulla vastaan. Jokainen on päässyt itse mukaan hankkimaan kyseisiä välineitä ja niille on kaikille ollut jo käyttöä. Juuri tällä tavalla tulemme näillä lahjoitusvaroilla auttamaan ja ilahduttamaan syksyn aikana muitakin lapsia eri puolella Suomea”, SOS-Lapsikylän varainhankintapäällikkö Kei Heikkilä kertoo.

Parasta lapsille ry järjestää puolestaan viikonloppuleirejä lapsille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta päästä leireilemään.

Parasta lapsille ry:n leirit on suunnattu lapsille ja perheille, joilla ei välttämättä ole muuta mahdollisuutta hengähdystaukoon arjesta kodin ulkopuolella. Tällaisia ovat muun muassa pienituloiset lapsiperheet. Kysyntää kesän leireille oli enemmän kuin leiripaikkoja voitiin tarjota ja joillekin leirin omavastuuosuus oli sekin ylittämätön kynnys osallistua toimintaan. Nyt Teemu Selänteen avulla kerätyillä rahoilla järjestetään leirien ulkopuolelle jääneille lapsille kaksi ylimääräistä viikonloppuleiriä, yksi Pohjois-Suomessa ja toinen Etelä-Suomessa”, Parasta lapsille ry:n toiminnanjohtaja Sari Nikula Heino kertoo.

Teemu Selänne on erittäin tyytyväinen kampanjan aikaansaannoksiin.

Olen kyllä todella iloinen siitä, että keräyskampanja on jo johtanut näin konkreettisiin tuloksiin. Uusien jalkapallokenkien hankkimiseen ei välttämättä tarvita suuria summia, mutta urheilevalle lapselle se voi jo olla iso asia ja suuri ilonaihe. On myös hienoa nähdä, että kerätyillä varoilla pystyy järjestämään lapsille erilaisia leirejä”, Teemu Selänne toteaa.

100 Unelmaa -kampanjassa Suomen Moneta ja Teemu Selänne tarjosivat suomalaisille mahdollisuuden tilata Teemun taaleri -nimisen mitalin pelkkien toimituskulujen hinnalla. Jokaisesta tilatusta mitalista Suomen Moneta lahjoitti 0,50 euroa hyväntekeväisyysjärjestö Finnish Flash ry:n kautta vähintään sadan lapsen unelmien toteuttamiseen. Lisäksi Suomen Moneta lahjoitti myös muiden kampanjaan liittyvien tuotteiden tuotosta osan hyväntekeväisyyteen. Teemun taaleri -kampanjalla kerättiin yhteensä 41 000 euroa apua tarvitseville lapsille.

Pitkän kampanjan jälkeen on hienoa nähdä mihin kerätyt varat loppujen lopuksi käytetään. Tuntuu hyvältä näyttää niille 45 000 suomalaisille, jotka ostivat Teemu-mitalin, kuinka konkreettisia asioita lapsille on pystytty hankkimaan ja järjestämään”, Suomen Monetan maajohtaja Janne Häkkinen toteaa.

Mukana unelmia toteuttamassa on SOS-lapsikylän ja Parasta lapsille ry:n lisäksi myös Perhehoitoliitto ry ja Pienperheyhdistys ry. Seuraavan kerran tiedotamme, kun kaikki kertyneet varat on käytetty lasten hyväksi. Tietoa tuesta jaetaan myös sosiaalisessa mediassa 100unelmaa -kampanjan Facebook-sivulla: www.facebook.com/100unelmaa/

Teemu Selänne

100 UNELMAA -kampanjassa mukana oleva Teemu Selänne on yksi kaikkien aikojen parhaista jääkiekkoilijoista. Hän pelasi NHL-ammattilaisena yli kaksikymmentä vuotta ja saavutti myös himoitun Stanley Cupin voiton vuonna 2007. Ammattilaisuransa ohella Selänne edusti Suomea maajoukkueessa mm. kuusissa olympialaisissa, monesti Leijona-kapteenin ominaisuudessa.

Vuonna 2014 maajoukkuepelit ja NHL-uran taakseen jättänyt Selänne on saanut lukuisia tunnustuspalkintoja. Anaheim Ducks ja Suomen Jääkiekkoliitto ovat jäädyttäneet Selänteen legendaarisen pelinumeron #8 nostamalla hänen pelipaitansa hallinsa kattoon. Pian Selänne nimettäneen myös Toronton Hockey Hall of Fame -kunniagalleriaan.

Sinnikkyydestään tunnettu Selänne toivoo lasten ja nuorten pitävän kiinni omista unelmistaan. Kaikki on mahdollista, kun luottaa itseensä. ”Olen syntynyt perheeseen, joka on uskonut unelmiin ja kovaan työntekoon. Elämässä pitää tehdä asioita, joita rakastaa. Olen herännyt mielelläni jokaiseen aamuun ja tehnyt töitä unelmieni eteen.”

Teemu Selänne on mukana monissa hyväntekeväisyyshankkeissa ja toimii nyt aktiivisesti myös 100 UNELMAA -kampanjan puolestapuhujana.

Lisätietoa Selänteestä: http://selanne.com/fi/

Finnish Flash ry

Finnish Flash ry on vuonna 1994 perustettu hyväntekeväisyysyhdistys, joka on saanut nimensä NHL-supertähti Teemu Selänteen lempinimestä Finnish Flash. Yhdistystä olivat Teemu Selänteen lisäksi perustamassa Waltteri Immonen, Markus Ketterer, Petteri Immonen ja Keijo Säilynoja.

Kiekkoilijat perustivat yhdistyksen turvaamaan huippu-urheilun ulkopuolelle jäävien ryhmien toimintaedellytyksiä. Tänä päivänä Finnish Flash ry edistää ja tukee urheilutoimintaa lahjoittamalla varoja ja varusteita erityisesti juniori-, vammais- ja naisurheiluun. Lisäksi yhdistys järjestää urheiluun liittyviä tapahtumia ja levittää urheilun tieto-taitoa.

Lisätietoja yhdistyksen toiminnasta:www.finnishflash.fi

Oy Nordic Moneta Ab (Suomen Moneta) myy ja markkinoi keräilyrahoja ja -mitaleita Suomessa ja Baltiassa. Nordic Moneta on osa kansainvälistä Samlerhuset-konsernia, joka on keräilyrahojen ja -mitalien alalla suurimpia yrityksiä Euroopassa. Vuonna 2015 konsernin palveluksessa oli 351 henkilöä ja kokonaisliikevaihto kohosi 118 miljoonaan euroon.