Sweco allekirjoittanut sitoumuksen kestävän rakentamisen puolesta

Uutinen   •   Joulu 02, 2015 09:31 EET

Osana Pariisin ilmastokokousta järjestetään 3. joulukuuta Buildings Day, joka korostaa kiinteistö- ja rakennusalan merkitystä kansainvälisiä ilmastohaasteita ratkaistaessa.

World Green Building Council kokoaa yhteen alan toimijoiden sitoumuksia ympäri maailmaa, ja myös Sweco on allekirjoittanut sitoumuksen kestävän rakentamisen puolesta. Buildings Day:n tavoitteena on

• lisätä yleistä tietoisuutta kiinteistö- ja rakennusalan kansainvälisiä päästövähennystavoitteita tukevista toimista
  • luoda sitoumuksia, joiden avulla rakennettua ympäristöä kehitetään kohti ilmastoneutraliteettia
  • tuoda esiin suuria mahdollisuuksia haitallisten ympäristövaikutusten vähentämiseksi kiinteistö- ja rakennusalalla
  • lisätä investointeja, hankevirtaa ja rahoituksen saatavuutta
  • määrittää tavoitteita uusien rakennusjärjestelmien kehittämiseksi, vähäpäästöisten rakennusmateriaalien valtavirtaistamiseksi, nollaenergiarakentamisen lisäämiseksi sekä peruskorjauksien skaalautumiseksi
  • edistää tiedonvaihtoa ja kumppanuuksia alan toimijoiden välillä kansainvälisesti

”Swecon tehtävänä on edistää aktiivisesti yhteiskunnan kestävää kehitystä nyt ja tulevaisuudessa. Lähes kaikki toimeksiantomme vaikuttavat jollakin tavalla yhteiskuntaan, joten vastuullinen toiminta on keskeistä jokapäiväisessä työssämme. Swecon osaamispohja on erittäin laaja ja siksi voimme tarjota monialaista osaamista toimeksiantoihin, jotka tukevat sekä meidän että asiakkaidemme kestävän kehityksen tavoitteita”, Swecon Chief Sustainability Officer Jyri Nieminen kertoo.

Sweco on ollut mukana monissa erilaisissa kestävän rakentamisen hankkeissa, kuten nollaenergiatalojen ja terveydenhuollon rakennusten toteuttamisessa, ekokaupunkien suunnittelussa ja liikenneratkaisujen kehittämishankkeissa. ”Kestävän rakentamisen osaamisellamme on kysyntää myös maamme rajojen ulkopuolella, joten vaikutusmahdollisuutemme ovat erittäin laajat”, Nieminen jatkaa.

Lue lisää aiheesta: http://figbc.fi/pariisi2015/

PDF-tiedosto