Sweco-room tuo alan ammattilaiset ja opiskelijat saman katon alle

Uutinen   •   Tammi 18, 2018 08:30 EET

Sweco-roomissa järjestetään myös koulutuksia.

Sweco avasi omat työ- ja ryhmätyötilat Aalto-yliopistolla, Rakentajanaukiolla 1.1.2018. Sweco-roomin tarkoituksena on tuoda Swecon asiantuntijat ja opiskelijat vielä tiiviimmin yhteen keskelle Aalto-yliopiston kampusta.

Sweco ja Aalto-ylipisto solmivat vuonna 2017 yhteistyösopimuksen, joka tukee rakennetekniikan tutkimusta, ylläpitää tutkimuksen ja suunnittelutyön välistä kommunikaatiota sekä parantaa alan ammattilaisten täydennyskoulutusta.Swecon uudet ja monikäyttöiset tilat toimivat kohtaamispaikkana opiskelijoille ja asiantuntijoille, etätyöpisteenä jo työssä oleville opiskelijoille sekä koulutustilana.

Rakennustekniikan laitoksen johtaja, professori Jari Puttosen mielestä yritysten läsnäololla yliopiston tiloissa on suuri merkitys. ”Yritysyhteistyö merkitsee paljon yliopistolle. Jotta lahjakkaita opiskelijoita saadaan suunnittelualalle, on yritysten tärkeää olla näkyvästi esillä myös yliopistolla. Sweco-roomissa yhteistyö on konkretiaa parhaimmillaan.”

Kontaktipintoja yritysmaailmaan

Sweco-room tuo opiskelijoille uusia kontaktipintoja yritysmaailmaan ja mahdollisuuden verkostoitua alan ammattilaisten kanssa jo opintojen aikana. Asiantuntijat kannustavat ja opastavat opinnäytetöiden aiheissa ja sparraavat alaan ja uravalintoihin liittyvissä asioissa.

Sweco-roomissa järjestetään myös koulutuksia, joista ensimmäiset pidetään jo tammikuussa. Luvassa on ainakin Swecon tietomalliasiantuntijan Kirsi Kemppisen Tekla-kurssi. Helmikuussa keskitytään Last Planner-suunnitteluun.

Tila toimii erinomaisesti myös erilaisten tapahtumien keskuksena. Sweco-roomissa tullaan järjestämään tilaisuuksia ajankohtaisiin teemoihin, kuten digitalisaatioon ja virtuaalityökaluihin sekä uravalintoihin liittyen.

Aalto Campus and Real Estaten (ACRE) kiinteistösijoitusjohtaja Eetu Ristaniemi kertoo Sweco-roomin olevan osa laajempaa rakennetun ympäristön temaattista kokonaisuutta. ”Sweco-room on aivan keskellä Aalto-yliopiston kampusta ja samassa osoitteessa toimii jatkossa muun muassa ACRE:n oma toimisto, Kaupunkiakatemian opetustilat sekä MIT:n, Tongjin ja Aallon yhteisprojekti Cityscopen projektitilat.”

Etätöissä Sweco-roomissa

Aalto-yliopiston laadukas opetus takaa sen, että alalle löytyy tulevaisuudessakin lahjakkaita ja osaavia tekijöitä. Sweco haluaa helpottaa koulutuksen ja työn yhteensovittamista ja motivoida opiskelijoita mahdollistamalla heille tarvittavat etätyötilat.

”Luentoja ja erilaista harrastustoimintaa saattaa olla hyvin hajanaisesti pitkin viikkoa. Niiden välissä ehtii tehdä loistavasti töitä nyt, kun Swecon etätyöpiste on ihan lähellä. Aivan mahtava ratkaisu”, kertoo Aalto-yliopistolla opiskeleva swecolainen Teemu Meriluoto.

”Asiakaslupaukseemme perustuen haluamme olla helposti lähestyttäviä. Sweco-room oppilaitoksen sisällä antaa alan opiskelijoille mahdollisuuden kasvaa ammattilaisiksi yhdessä meidän kanssa”, summaa Sweco Rakennetekniikan liiketoiminnan kehitysjohtaja Atte Leppänen.

PDF-tiedosto

Kommentit (0)