Swecolla verkostoidutaan asiakkaan eduksi

Uutinen   •   Elo 27, 2015 11:14 EEST

Rakenne- ja ympäristötietoisen suunnittelun konkari ja DI Juha Valjus on kansainvälinen ja asiakaslähtöinen verkostoituja ja verkostoitumisen puolestapuhuja. Kolme vuotta betoniyhdistyksen toimitusjohtajana toivat paljon sellaista osaamista ja tietoa, jota Juha jakaa nyt suunnittelijoille palattuaan Swecolle vuonna 2015.

Verkostoitumisella Valjus tarkoittaa sekä sisäistä että ulkoista osaamisen, tiedon ja kontaktien keräämistä sekä niiden jakamista ja ylläpitämistä. ”Swecolla on paljon huippuosaamista, jota voimme hyödyntää yli toimialarajojen”, Valjus kuvailee. ”Kun tietoa kerätään ja jaetaan järkevästi, samoja asioita ei tarvitse tehdä enää uudestaan ja voidaan keskittyä osaamisen kasvattamiseen ja laadun parantamiseen, mistä hyötyy viime kädessä asiakkaamme.” Valjus itse pitää luentoja ja tekee lehtijuttuja sekä materiaaleja suunnittelijoille.

Kokeneiden asiantuntijoiden vastuulla on saada myös nuoremmat osallistumaan alan toimielimiin ja tilaisuuksiin sekä tutustumaan asiakkaisiin ja muihin sidosryhmiin, kuten materiaalivalmistajiin ja jalostajiin. Valjus toteaakin, että nuorissa on potentiaalimme. ”He ovat kielitaitoisia ja tietotekninen, esimerkiksi mallintamisosaaminen, on aivan huippuluokkaa.”

Hyvät asiakassuhteet avainasemassa

Hyvät asiakassuhteet ja kontaktit ovat todella tärkeitä sekä nuorille osaajille että vanhoille konkareille. Konkareiden tuleekin ottaa uudet suunnittelijat mukaan asiakaskäynneille ja tutustuttaa heidät asiakkaiden keskeisiin ja tärkeisiin henkilöihin. ”Verkostoituminen ei ole meille insinööreille se luontaisin tapa toimia, mutta on todella tärkeää tutustua oikeisiin ihmisiin, pitää heihin yhteyttä ja viedä samalla tietoa Swecon osaamisesta eteenpäin niin Suomessa kuin maailmallakin”, Valjus toteaa. ”Kun sinut tunnetaan hyvistä projekteista, on myös luottamuksen rakentaminen helpompaa.”

Valjus tietää, miten tärkeää on toimia asiakkaan kanssa jo projektin suunnitteluvaiheessa ja kuunnella tarkasti heidän toiveitaan. ”Kun meillä on hyvät suhteet asiakkaisiimme, pystymme rakentamaan jokaiseen projektiin juuri oikeanlaisen tiimin sekä löytämään parhaat ja kustannustehokkaimmat ratkaisut, ja näin tuemme parhaalla mahdollisella tavalla asiakkaidemme omaa liiketoimintaa.”

PDF-tiedosto

Kommentit (0)