​Erik Skogström Sweco Industryn toimitusjohtajaksi

Lehdistötiedote   •   Elo 28, 2015 09:39 EEST

DI Erik Skogström on nimitetty Sweco Industry Oy:n toimitusjohtajaksi sekä Sweco Finland Oy:n Teollisuustoimialan johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.9.2015 alkaen. Industryn nykyinen toimitusjohtaja Kari Harsunen toimii elokuussa aloittaneen Skogströmin mentorina sekä johdon neuvonantajana eläkkeelle siirtymiseensä saakka.

Skogströmillä on vahva ja monipuolinen tausta teollisuuden liikkeenjohtotehtävistä Fortacossa, Rautaruukissa sekä STX:llä ja Aker Yardsilla.  Hänellä on kokemusta niin kansainvälisistä tehtävistä, myynnistä, liiketoiminnan kehittämisestä kuin projektiliiketoiminnastakin.

”Erik tuo mukanaan vahvaa ja monipuolista teollisuuden näkemystä, kokemusta ja osaamista liiketoimintaamme. Olen vakuuttunut siitä, että hän vie yhdessä Industryn johtoryhmän ja koko joukkueen kanssa teollisuustoimialaa eteenpäin tavoitteidemme ja visiomme mukaisesti ja tuo tuoretta näkökulmaa myös Sweco Finlandin johtoryhmään”, maajohtaja Markku Varis toteaa.

”Uusi tehtäväni uudistuvassa ja kasvavassa Sweco-organisaatiossa on todella mielenkiintoinen aitiopaikka, jossa pääsen kehittämään yhtiötä entistäkin paremmaksi. Kiitän jo etukäteen Karia ohjauksesta ja mentoroinnista, jotka ovat varmasti tarpeen sujuvassa kapulanvaihdossa”, Erik Skogström kertoo.

Lisätietoja:

Markku Varis
Maajohtaja, Sweco Finland
puh. 040 047 8548, markku.varis@sweco.fi

Kari Harsunen
Toimitusjohtaja, Sweco Industry Oy
puh. 050 364 0022, kari.harsunen@sweco.fi

Sweco Finland on Suomen johtava rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntijayritys. Tuotamme asiakkaillemme insinöörien, arkkitehtien ja ympäristöasiantuntijoiden yhteistyönä laadukkaita ja kannattavia ratkaisuja, jotka edistävät yhteiskunnan kestävää kehitystä.

Sweco Finland on osa kansainvälistä Sweco-konsernia. Kaikkiaan 9000 swecolaisesta lähes 2000 työskentelee Suomessa.

PDF-tiedosto

Kommentit (0)