Sweco haastaa itsensä, asiakkaansa ja koko Suomen matkalle kohti kestävämpää yhteiskuntaa

Lehdistötiedote -

Maailman kunnianhimoisimpien ilmastotavoitteiden saavuttaminen vaatii yhteisiä toimia. Sen vuoksi Sweco julkaisee kestävän kehityksen manifestin, sillä hiilineutraali Suomi ei toteudu ilman asiantuntijoiden yhteistyötä ja kokonaisvaltaisia tekoja. Haluamme osaamisemme kautta olla osa ratkaisua, mutta toimia samalla myös esimerkkinä ja siksi olemme sitoutuneet olemaan hiilineutraali yritys Suomessa vuoteen 2035 mennessä.

Sweco on merkittävä rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntija Suomessa ja maailmalla. Suomessa olemme vuosittain mukana 10 000:ssa rakennetun ympäristön ja teollisuuden hankkeessa. Tämä tarkoittaa sitä, että myös tekemillämme valinnoilla on poikkeuksellisen suuri vaikutus. “Suunnittelun vaikuttavuuden takia Swecolla on iso rooli kestävän tulevaisuuden rakentamisessa. Ilmastotavoitteet ovat kuitenkin yhteisiä, ja nyt kysymys on siitä, miten niitä kohti edetään yhdessä”, sanoo Sweco Finlandin maajohtaja Markku Varis.

Sweco on julkaissut kestävän kehityksen manifestin, jolla se haastaa itsensä, asiakkaansa ja koko Suomen matkalle kohti kestävämpää yhteiskuntaa. Sweco sitoutuu olemaan hiilineutraali yritys Suomessa vuoteen 2035 ja koko konsernissa vuoteen 2040 mennessä. “Alan johtavana asiantuntijana tehtävämme on edistää yhteiskunnan kestävää kehitystä. Haluamme toimia esimerkkinä, mutta uskon, että ennen kaikkea voimme olla osa ratkaisua. Parhaat ratkaisut luomme yhdessä asiakkaidemme kanssa”, Markku Varis kertoo.

Swecon kestävän kehityksen manifestiin voi tutustua tarkemmin kotisivuillamme: www.sweco.fi/meilla-on-suunnitelma

Osana suunnittelu-, konsultointi- ja asiantuntijatyötään Sweco osallistuu tulevaisuuden kaupunkien suunnitteluun ja kestävän yhteiskunnan kehittämiseen myös muun muassa Urban Insight -hankkeensa kautta. Urban Insight -raporttisarjassa Swecon asiantuntijat tarkastelevat kaupunkikehityksen haasteita asukkaiden näkökulmasta. Vuoden 2020 Urban Insight -teema julkaistaan 25. helmikuuta ja ensimmäinen raportti 31. maaliskuuta. Jo julkaistuihin raportteihin voi tutustua osoitteessa www.swecourbaninsight.com

Lisätietoja:

Markku Varis, maajohtaja, Sweco Finland, 0400 478 548, markku.varis@sweco.fi
Heini Jokinen, lehdistökontakti, Sweco Finland, 040 718 0063, heini.jokinen@sweco.fi

Tunnisteet

Sweco on rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntija, joka suunnittelee tulevaisuuden kaupunkeja ja kestävämpää yhteiskuntaa. Työmme tuloksena syntyy terveellisiä ja turvallisia rakennuksia, tehokasta infrastruktuuria sekä kestäviä energia- ja vesihuollon ratkaisuja. Yhteensä 17 000 työntekijäämme tarjoaa asiakkaillemme juuri oikeanlaista osaamista kaikenkokoisiin hankkeisiin. Toteutamme vuosittain projekteja 70 maassa ympäri maailman. Sweco on Euroopan johtava suunnittelun ja konsultoinnin asiantuntijayritys, jonka liikevaihto on 1,9 Mrd euroa. Sweco on listattu Tukholman pörssiin (Nasdaq).

Lehdistön yhteyshenkilöt