Sweco laatimaan Keliber Oy:n alustavaa kannattavuusselvitystä

Lehdistötiedote   •   Elo 13, 2015 14:00 EEST

Keliber Oy ja Sweco Industry Oy ovat tehneet sopimuksen Keliber Oy:n litiumkaivoshankkeen
alustavan kannattavuusselvityksen laatimisesta. Sweco vastaa syksyn 2015 aikana laadittavan
alustavan kannattavuusselvitysprojektin läpiviennistä ja kokonaisuudesta.

”Olemme tyytyväisiä, että saamme tämän projektin toteuttamiseen kumppaniksemme Swecon kaltaisen erittäin vahvan teollisuuden osaajaan, jolla on kokemusta niin kannattavuusselvityksistä kuin myös projektinjohdosta ja EPCM -toteutuksista. Meidän tavoitteenamme on erityispuhtaan litiumkarbonaatin tuotanto vahvassa kasvussa olevan litiumakkumarkkinoiden tarpeisiin ja me pääsemme nyt kokoamaan kaikki laajan tutkimus- ja kehitysohjelmamme tulokset yksiin kansiin ja arvioimaan hankekokonaisuuttamme”, toteaa Keliber Oy:n toimitusjohtaja Olle Sirén.

Swecon kemian ja kaivosliiketoiminnan johtajan Tomi Keskisen mukaan nyt tehty sopimus on jatkoa aiemmalle Swecon ja Keliberin väliselle hyvälle yhteistyölle. ”Olemme iloisia luottamuksesta ja saadessamme olla mukana kehittämässä hanketta eteenpäin”, Keskinen kertoo. Hän on erittäin tyytyväinen, että kaivostoimintaan uskotaan Suomessa ja hankkeet ovat lähdössä eteenpäin. ”Keliberin tavoitteena on ottaa huomioon turvallisuuden, ympäristön ja kestävän kehityksen periaatteet kaikessa toiminnassaan. Tämä vastaa täysin myös Swecon arvoja. Tavoitteenamme on olla Euroopan johtavin ja arvostetuin asiantuntijayritys kestävän kehityksen, rakennetun ympäristön ja teollisuuden alalla”, Keskinen toteaa.

Lisätietoja:

Tomi Keskinen, Kemian ja kaivosliiketoiminnan johtaja, Sweco Industry Oy
tomi.keskinen@sweco.fi, puh. +358 50 520 2659

Sweco Finland on Suomen johtava rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntijayritys. Tuotamme asiakkaillemme insinöörien, arkkitehtien ja ympäristöasiantuntijoiden yhteistyönä laadukkaita ja kannattavia ratkaisuja, jotka edistävät yhteiskunnan kestävää kehitystä.

Sweco Finland on osa kansainvälistä Sweco-konsernia. Kaikkiaan 9000 swecolaisesta lähes 2000 työskentelee Suomessa.

Kommentit (0)