​Sweco valittu Äänekosken Biotuotetehtaan pääkonsultiksi

Lehdistötiedote   •   Maalis 20, 2015 12:30 EET

Sweco Industry Oy ja Sweco Rakennetekniikka Oy ovat solmineet aiesopimuksen 20.3.2015 Metsä Fibre Oy:n kanssa Äänekosken Biotuotetehtaan projektipalveluista ja toteutussuunnittelusta. Metsä Fibre Oy:n Äänekosken Biotuotetehtaan rakentamista koskeva investointipäätös tehdään tämän kevään aikana. Varsinainen suunnittelusopimus allekirjoitetaan tehtaan investointipäätöksen jälkeen.

Swecon yhteistyökumppanina hankkeessa toimii Neste Jacobs Oy, jolla on mittava osaaminen suurten prosessiteollisuushankkeiden toteuttajana.

Kokonaispalveluiden työllisyysvaikutukset ovat noin 200 henkilötyövuotta, ja niiden kotimaisuusaste on 100 prosenttia.

”Aiesopimus jatkaa erinomaisesti jo esisuunnittelussa alkanutta yhteistyötä Metsä Fibren kanssa projektissa, joka tulee olemaan kautta aikain suurin metsäteollisuuden kertainvestointi Suomessa. Tekninen laatu, energiatehokkuus, ympäristönäkökohdat ja työturvallisuus ovat pääosassa hankkeen toteutuksessa ja suunnittelussamme. Swecon valinta pääkonsultiksi on suuri luottamuksen osoitus Metsä Fibreltä”, toteaa Swecon metsäliiketoiminnan johtaja Pekka Alamattila.

Lisätietoja:

Sweco Industry Oy, toimitusjohtaja Kari Harsunen
kari.harsunen@sweco.fi, puh. 050 364 0022

Sweco Rakennetekniikka Oy, toimitusjohtaja Ismo Tawast
ismo.tawast@sweco.fi, puh. 040 528 7432

Neste Jacobs Oy, toimitusjohtaja Jarmo Suominen
jarmo.suominen@nestejacobs.com, puh. 050 458 3399

Sweco Finland on Suomen johtavia rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntijayrityksiä. Tuotamme asiakkaillemme insinöörien, arkkitehtien ja ympäristöasiantuntijoiden yhteistyönä laadukkaita ja kannattavia ratkaisuja, jotka edistävät yhteiskunnan kestävää kehitystä. Sweco Finland on osa kansainvälistä Sweco-konsernia. Kaikkiaan 9000 swecolaisesta lähes 2000 työskentelee Suomessa.

PDF-tiedosto

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.