Sweco valittu Kanta-Hämeen uuden keskussairaalan allianssikumppaniksi

Lehdistötiedote   •   Maalis 28, 2018 08:00 EEST

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri on valinnut Swecon uuden keskussairaalan allianssikumppaniksi. Allianssisopimus allekirjoitettiin 27.3. Hämeenlinnassa.

”Swecolla on pitkä kokemus ja vankka asiantuntemus sairaalasuunnittelusta ja allianssityöskentelystä. Swecon tekninen asiantuntijuus sairaaloiden erityistarpeista, rakennetekninen ja talotekninen suunnittelu sekä käyttäjälähtöinen suunnittelu ja logistiikkasuunnittelu ovat keskiössä Hämeenlinnaan toteutettavassa uudessa keskussairaalassa”, sanoo Sweco Finlandin maajohtaja Markku Varis.

Hämeen Sydän -allianssin ydinkonsortion muodostavat Sweco ja Skanska. Lisäksi arkkitehtisuunnittelusta vastaa allianssissa työyhteenliittymä Team Integrated, jonka muodostavat arkkitehtitoimistot AW2-Arkkitehdit Oy ja Harris-Kjisik Oy sekä rotterdamilainen de Jong Gortemaker Algra. Swecolla ja Skanskalla on kokemusta muun muassa Kainuun Uusi Sairaala -hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta allianssissa.

”Olemme iloisia kumppanista, jonka kanssa tavoittelemme uuden keskussairaalan parempaa toiminnallisuutta, tuottavuutta ja kustannusten hallintaa”, sanoo Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin johtaja Hannu Juvonen.

Kantasairaala-hankkeen kehitysvaiheen on tarkoitus kestää vuoden 2019 loppupuolelle, jolloin toteutusvaiheesta tehdään erillinen päätös. Uuden keskussairaalan rakentaminen alkaisi arviolta vuonna 2020. Hankkeen valmistumis- ja käyttöönottoaikataulut täsmentyvät kehitysvaiheen aikana. Rakennuksen kokonaislaajuus on 87 000 brm2.

Lisätietoja:

Markku Varis, maajohtaja, Sweco Finland, 0400 478 548, markku.varis@sweco.fi

Heini Jokinen, lehdistökontakti, Sweco Finland, 040 718 0063, heini.jokinen@sweco.fi

Sweco on rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntija, joka suunnittelee tulevaisuuden kaupunkeja ja kestävämpää yhteiskuntaa. Työmme tuloksena syntyy terveellisiä ja turvallisia rakennuksia, tehokasta infrastruktuuria sekä kestäviä vesihuollon ratkaisuja. Yhteensä 14 500 työntekijäämme tarjoaa asiakkaillemme juuri oikeanlaista osaamista kaikenkokoisiin hankkeisiin. Toteutamme vuosittain projekteja 70 maassa ympäri maailman. Sweco on Euroopan johtava suunnittelun ja konsultoinnin asiantuntijayritys, jonka liikevaihto on 1,8 Mrd euroa. Sweco on listattu Tukholman pörssiin (Nasdaq).

PDF-tiedosto

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.