Sydämen kanssa verenpaineen mittaukseen väkeä houkuttelivat Jääkiekkoliiton maskotit Finkey ja Pinky.

​Miehistä otettiin jälleen mittaa Karjala-turnauksessa

Karjala-turnauksen Suomi-otteluiden yhteydessä yli 650 jääkiekkofania kävi mittauttamassa verenpaineensa ja sai neuvontaa ja vinkkejä elämäntapamuutoksiin.

Keski-ikäiset miehet ovat sydän- ja verisuonitautien riskiryhmien kärjessä. Perinteinen terveysvalistus ei kuitenkaan välttämättä tehoa tähän vaikeasti tavoitettavaan ryhmään, vaan aiheuttaa enemmänkin torjuntaa. Tapahtumissa kynnys osallistua on matalampi ja terveysviestintää voidaan tehdä huumorinkin kautta, ihmiseltä ihmiselle.

Sydänliitto tarjosi yhteistyössä Jääkiekkoliiton kanssa jo toista kertaa mahdollisuuden maksuttoman verenpaineen mittaukseen jääkiekko-ottelun yleisölle. Penkkiurheilijoiden paineita jalkauduttiin mittaamaan jääkiekon Karjala-turnauksessa 8.–11.11.

Tempaus toteutettiin yhdessä Diakin kanssa. Tapahtuma oli myös tapahtumaan osallistuneille 20 opiskelijalle arvokas ja erilainen oppimiskokemus käytännön asiakastyöstä.

Tunnisteet

Sydänliitto edistää suomalaisten terveyttä ja tukee sairastuneita. Toimimme monipuolisesti niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Olemme noin 70 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 215 paikalliseen sydänyhdistykseen, 16 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Karpatiat ry).

Lehdistön yhteyshenkilöt

Lehdistön yhteyshenkilö 0503001972