Kuva: Sydänmerkki/Suvi Laine

Sotkamossa panostetaan terveelliseen kouluruokaan

Uuden lukuvuoden myötä Sotkamo on aloittanut Sydänmerkki-aterioiden tarjoamisen kouluissa, päiväkodeissa, palvelukeskuksissa ja henkilöstöravintolassa, yhteensä parissakymmenessä toimipaikassa.

Sotkamossa halutaan edistää kaikenikäisten kuntalaisten terveyttä ruuan keinoin. Sydänmerkki tekee ruokapalveluiden vastuullisen työn näkyväksi.

_____________________________________________________________________________________

Sydänmerkki on Suomessa ainoa elintarvikepakkausten ja ravintolaruuan symboli, joka kertoo tuotteiden ravitsemuksellisesta laadusta. Sydänmerkki auttaa ravintolan asiakasta valitsemaan monipuolisen ja tutkitusti terveellisen ateriakokonaisuuden. Ateriakokonaisuuteen kuuluu pääruoan lisäksi leipä levitteineen, kasviksia öljykastikkeineen sekä ruokajuomaksi maitoa tai piimää. Sydänmerkki-aterioita tarjotaan noin 780 ravintolassa. Maa- ja metsätalousministeriö on rekisteröinyt merkin EU-lainsäädännön mukaiseksi ravitsemusväittämäksi. Järjestelmästä vastaavat Suomen Sydänliitto ry ja Suomen Diabetesliitto ry. Ravintolaruuan lisäksi Sydänmerkin voi löytää yli tuhannesta vähittäiskaupan elintarvikkeesta. Lue lisää: www.sydanmerkki.fi.

Tunnisteet

Sydänliitto edistää suomalaisten terveyttä ja tukee sairastuneita. Toimimme monipuolisesti niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Olemme noin 70 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 215 paikalliseen sydänyhdistykseen, 16 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Karpatiat ry).

Lehdistön yhteyshenkilöt

Mari Olli