​Maailman sydänpäivänä 29.9. pukeudutaan punaiseen

Lehdistötiedote   •   Syys 27, 2017 07:00 EEST

Maailman sydänpäivää vietetään kaikkialla maailmassa perjantaina syyskuun 29. päivänä. Päivän tarkoituksena on lisätä tietoisuutta sepelvaltimotaudista ja sen riskitekijöistä.

Maailman sydänjärjestö (World Heart Federation) nostaa tänä vuonna esiin sydänsairauksien ennaltaehkäisyn merkityksen yksilöille, yhteisöille, yhteiskunnalle ja taloudelle. Suomessa sydänterveyttä ylläpitävät elintavat tunnetaan hyvin ja suomalaisten sydänterveyden huima edistyminen viimeisten vuosikymmenten aikana saa jatkuvasti kiitosta maailmalla.

Koko Suomi punaisissa

Suomen Sydänliitto rohkaisee ihmisiä pukeutumaan punaiseen ja tekemään siten sydänterveydestä ja sydäntyöstä näkyvää. Pukeudu punaiseen -päiviä on vietetty Suomessa noin kymmenen vuoden ajan.

Maailman sydänjärjestö on jo muutaman vuoden ajan haastanut niin julkisia kuin yksityisiäkin tahoja valaisemaan rakennuksia punaisiksi syyskuun 29. päivänä.

– Tähän kannustamme nyt myös Suomessa, Suomen Sydänliiton pääsihteeri Tuija Brax sanoo ja kehottaa kaupunkeja ja yrityksiä ottamaan mallia maailmalta tärkeän asian puolesta.

Punaiseen kampanjaan voi osallistua sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #pukeudupunaiseen. Kansainvälisiin uutisvirtoihin voi liittyä tunnisteella #worldheartday.

Sydänliitto on yli 70 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 226 paikalliseen sydänyhdistykseen, 16 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Karpatiat ry).

Kommentit (0)