​Selvitä arvosi Sydän2016-messuilla

Lehdistötiedote   •   Syys 19, 2016 15:29 EEST

Terveyden 3-ttelussa otetaan mittaa verenpaine- ja kolesterolitasosta sekä vyötärönympäryksestä. Kuva vuoden 2014 Sydän-messuilta.

Etelä-Suomen Sydänpiiri järjestää Sydän2016-messut lauantaina 24.9. klo 10-16 Finlandia-talossa. Messuille on vapaa pääsy.

Sydän- ja verisuonitaudeille, aivoinfarktille ja tyypin 2 diabetekselle altistavat kohonneet kolesteroli- ja verenpainearvot eivät näy eivätkä tunnu. Ne on mitattava. Messuilla voi Terveyden 3-ottelun avulla selvittää omat terveysarvonsa. Ottelussa otetaan mittaa verenpaine- ja kolesterolitasosta sekä vyötärönympäryksestä.

Terveyden 3-ottelu haastaa toimimaan parempien arvojen puolesta elintapavalinnoin. Sydän2016-messuilla saa asiantuntijoiden vinkit arvojen ja hyvinvoinnin parantamiseksi. Samalla voi tutustua näytteilleasettajien tarjontaan. Messut juontaa Mikko ”Peltsi” Peltola ja päivän toteuttamiseen osallistuu 140 vapaaehtoista.

Lisätietoa: terveydenedistäjä Anne Kihlman-Kitinoja p. 040 572 5082

Sydänliitto on yli 72 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 228 paikalliseen sydänyhdistykseen, 16 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Karpatiat ry).

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.