Tulorekisteri-ilmoitusten viiveiden johdosta aiheutuneet arvioverotukset ja veronkorotukset poistetaan automaattisesti kun ilmoitus saapuu

Uutinen   •   Huhti 08, 2019 15:06 EEST

Eräissä tapauksissa tulorekisteri-ilmoitusten viivästysten johdosta OmaVerossa on tehty arvioverotus ja veronkorotus. Arvio ja veronkorotus poistetaan automaattisesti, kun ilmoitus saapuu.

Verohallinnon ohjeessa todetaan seuraavaa:

Verohallinto on lähettänyt kehotuskirjeen, jos emme ole saaneet tulorekisteristä yhtään verokauden palkkatietoilmoitusta tai työnantajan erillisilmoitusta. Jos emme saa ilmoituksia tulorekisteristä viimeistään kirjeessä mainittuna määräpäivänä, arvioimme yrityksesi palkkatiedot ja määräämme verot sekä veronkorotuksen.

Ilmoita puuttuvat tiedot tulorekisteriin, niin poistamme mahdollisen arvion ja veronkorotuksen heti, kun ilmoitukset näkyvät järjestelmässämme. Jos olet antanut ilmoitukset ajallaan, poistamme mahdollisen arvion ja veronkorotuksen, kun saamme ilmoitukset tulorekisteristä.”

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.