Tamron logistiikkakeskusten toiminnot keskitetään Tampereelle ja Vantaalle

Tamron Oulun jakeluvaraston toiminta siirretään Tampereelle ja Oulun logistiikkakeskuksen toiminta lakkaa.

Logistiikkakeskusten uudelleenorganisointi on liiketoiminnan tehostamistoimenpide, jossa nykyiset kolme logistiikkakeskusta keskitetään kahteen eli Vantaalle ja Tampereelle. Järjestely parantaa saatavuutta ja suoraviivaistaa toimitusketjun prosesseja. Tämä takaa Tamron Oulun toimipisteen asiakkaille paremman palvelutason, laajemman tuotevalikoiman sekä toiminnan tehokkuuden.

Oulun toiminnot siirretään Tampereelle huhtikuun 2016 aikana. Muutos ei vaikuta Tamron asiakkaiden tilaus- tai toimitusaikoihin millään maantieteellisellä alueella eikä muutos vaadi Tamron asiakkailta mitään toimenpiteitä.

Tamron logistiikkakeskusten toimintojen keskittämistä koskeva yhteistoimintaneuvottelu päätettiin helmikuun lopulla. Oulun logistiikkakeskuksessa yhteistoimintamenettely voi johtaa enimmillään 21 vakituisen työntekijän irtisanomiseen. Kaikille työntekijöille on tarjottu mahdollisuutta jatkaa Tamron muissa toimipisteissä. Irtisanomisten lopullinen määrä riippuu uudelleensijoittumisvaihtoehtojen toteutumisesta.

Oulun logistiikkakeskuksen toimintojen siirtäminen Tampereelle tarkoittaa Tampereen logistiikkakeskuksessa lisätyövoiman tarvetta.

Aki Koskinen, logistiikkajohtaja

• tamro

Tamro on johtava lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija sekä palveluntarjoaja Suomessa. Suomalaisessa hyvinvoinnin ketjussa Tamrolla on tärkeä rooli: huolehdimme, että apteekit, sairaalat ja muut terveydenhuollon palvelupisteet saavat tarvitsemansa lääkkeet ja muut tuotteet nopeasti ja luotettavasti. Tamro toimii Vantaan Tamrotalossa ja Tampereella. Tamro kuuluu PHOENIX-konserniin, joka on Euroopan johtava lääkejakelija.