Ja TCS:n startup-kisan voittajat ovat…

Ja TCS:n startup-kisan voittajat ovat…

• TCS järjesti Slush 2015 -tapahtumassa Startup Match -kilpailun, jossa yrittäjät esittelivät innovaatioitaan TCS:n asiakkaille
  • Tiukat kamppailut käytiin neljässä eri luokassa, ja voittajat tulivat Ruotsista, Suomesta, Islannista ja Hollannista
  • Voittajat saivat palkinnoksi matkat TCS:n maailmanlaajuisiin innovaatiotapahtumiin Pohjois-Amerikassa, Isossa-Britanniassa tai Australiassa. Heidät kutsutaan myös TCS:n COIN-innovaatioverkostoon.

Helsinki 16.11.2015 IT-palveluyhtiö Tata Consultancy Services (TCS) on julkistanut TCS Startup Match 2015 -pitchauskilpailun tulokset. Startupit esittelivät Slush 2015 -tapahtumassa uuden sukupolven ratkaisujaan neljässä luokassa, jotka olivat vähittäiskauppa, finanssipalvelut, valmistava teollisuus ja televiestintä. Kilpailun tuomaristona oli TCS:n asiakkaita ja yrityksen omia asiantuntijoita. Voittajat pääsevät esittelemään ratkaisujaan TCS:n kansainvälisille asiakkaille eri puolilla maailmaa järjestettävissä innovaatiotapahtumissa.

Valmistavan teollisuuden luokassa voittajaksi valittiin ruotsalainen startup ReVibe Energy, joka tarjoaa uuden tavan tuottaa virtaa erilaisille antureille värähtelyn avulla.

Finanssipalveluissa voitto meni hollantilaiselle qKey-startupille, joka kehittää yksinkertaisia ja käyttäjäystävällisiä autentikointitekniikoita. Yrityksen mukaan heillä on markkinoiden ainoa applikaatiopohjainen autentikointijärjestelmä, jolla saavutetaan pankkien tarvitsema sertifioitu turvataso.

Televiestintäratkaisuissa ensimmäiseksi kiri Crankwheel. Tämä islantilainen startup kehittää innovatiivista SaaS-palveluna toimivaa näytönjakoratkaisua, jonka avulla näyttö voidaan jakaa vaikka kesken puhelun millä tahansa laitteella tai selaimella ilman erillisen ohjelmiston asennusta.

Vähittäiskauppaluokan ykkönen oli suomalainen LoadBro, jonka nettialustalla rahdinkuljetuspalvelujen tarjoajat ja tarvitsijat kohtaavat toisensa reaaliajassa.

“Pohjoismaissa on todella vaikuttavaa innovointia ja luovuutta. Slush kokoaa yhteen alueen parhaat innovaatiot ja uuden sukupolven tekniikat. Kuulimme tapahtuman aikana erittäin vaikuttavia ja tasokkaita liiketoimintaideoita”, sanoo TCS:n teknologiajohtaja K. Ananth Krishnan. “Startup Match -kilpailu oli hieno kokemus sekä startupeille itselleen, tuomareina toimineille TCS:n asiakkaille että meille TCS:läisille. Haluamme onnitella kaikkia voittajia heidän menestyksestään ja odotamme innokkaina, että pääsemme tukemaan heidän osallistumistaan TCS:n startup-innovaatiotapahtumiin eri puolilla maailmaa.”

TCS:n isäntänä Slushissa toiminut Krishnan johtaa myös TCS:n kansainvälistä COIN-verkostoa, joka on tulevaisuuden haasteiden voittamiseen tarkoitettu yhteistyöverkosto. COIN-verkostossa TCS luo innovatiivisia ratkaisuja yhdessä eri teknologia-alojen startupien kanssa. Mukaan valittavat startupit läpäisevät tiukan syynin, joka vaatii teknistä ja liiketoiminnallista määrätietoisuutta.

TCS COIN -ekosysteemiin kuuluvat mm. Andreessen Horowitz, Sierra Ventures, Sequoia Capital, Clarabridge, Neospeech ja TestPlant sekä huippuyliopistoja, kuten yhdysvaltalaiset MIT, Cambridge ja Berkeley.

TCS Nordic

TCS on toiminut ja vahvistanut läsnäoloaan Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yhtiö palvelee johtavia pohjoismaisia yrityksiä noin yhdeksän tuhannen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä yhtiön globaalissa toimitusverkostossa työskentelevän ammattilaisen voimin. TCS on kolminkertaistanut liikevaihtonsa alueella vuodesta 2010 ja lisännyt merkittävästi paikallisten työntekijöidensä määrää. Yhtiö on voittanut pohjoismaisen asiakastyytyväisyystutkimuksen kuutena viimeisenä vuonna (KPMG sekä Whitelane Research/PA Consulting). Monet johtavat pohjoismaiset yritykset, kuten Nokia, Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS sekä DNB, ovat TCS:n asiakkaita. Vuonna 2015, kolmannen peräkkäisen kerran, Top Employer -instituutti myönsi TCS:lle parhaan eurooppalaisen työnantajan sertifikaatin kahdeksassa maassa. Pohjoismaissa yhtiö sijoittui listan kärkeen Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Tata Consultancy Services tarjoaa IT-palveluja, konsultointia sekä yritysratkaisuja. Yhtiö tuottaa globaaleille yrityksille tuloksia johtavalla toimitusvarmuudella. TCS tarjoaa asiakkailleen konsultointilähteisiä IT-, BPS-, infrastruktuuri-, suunnittelu- sekä testaus- ja laadunvarmistuspalveluja. Toimitusvarmuus perustuu yhtiön ainutlaatuiseen, tunnustettuun Global Network Delivery Model™ -malliin. TCS on osa Tata-ryhmää, Intian suurinta teollisuuden monialayritystä. Yhtiö työllistää yli 335 000 konsulttia 46 maassa. TCS:n liikevaihto oli 31.3.2015 päättyneellä tilikaudella 15,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu National Stock Exchange - sekä Bombay Stock Exchange -pörsseissä. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.

Seuraa Twitterissä.
Tilaa TCS:n tiedotteet RSS-syötteenä.