Katsaus: Maaliskuun digitrendit

Katsaus: Maaliskuun digitrendit

Luottamus luo digitaalisia innovaatioita

Amsterdamilaisia shoppailijoita hemmotellaan uudella Tikkie-sovelluksella, jonka avulla asiakkaat voivat maksaa ostoksensa skannaamalla tuotteen älypuhelimellaan. Ostoksen hinta veloitetaan, kun asiakas poistuu liikkeestä. Ratkaisu perustuu luottamukseen yritysten ja asiakkaiden sekä kehittäjien ja pankkien välillä. Maksutavan takana on hollantilainen ABN Amro -pankki, joka haluaa lisätä luottamusta ja rakentaa uusia digitaalisia innovaatioita helpottamaan kuluttajan elämää. Maksuportaalin ovat kehittäneet yhteistyössä Apigee, Tata Consultancy Services, Pronovix ja Bikkelhart. Palvelu tarjoaa kauppiaille ja sovelluskehittäjille neljä ohjelmointirajapintaa, joiden avulla maksutavan voi integroida omiin sovelluksiin.

Lue lisää uudesta maksutavasta täältä:

Teknologia mullistaa lukemisen ja oppimisen

Kirjat ovat kiihdyttäneet julkista keskustelua ja ruokkineet ihmisten mielikuvitusta jo vuosisatojen ajan. Digitalisaatio on kuitenkin muuttanut perinteistä julkaisutoimintaa. Kirjallisuus on tullut yhä useamman ulottuville, ja digitaalinen kehitys on antanut miljoonille ihmisille eri puolilla maailmaa mahdollisuuden parantaa lukutaitoaan. UNESCOn mukaan noin 83 prosenttia maailman väestöstä on luku- ja kirjoitustaitoisia, mutta yhä 796 miljoonaa ihmistä ei osaa lukea tai kirjoittaa. Onneksi ilmainen koulutus on nyt saatavilla myös hankalasti tavoitettavilla alueilla, kuten maaseudulla ja kaupunkien slummeissa. Tata Consultancy Services on kehittänyt tietokonepohjaisen lukuohjelman, joka mahdollistaa lukemisen ja kirjoittamisen opiskelun tuhansille ihmisille ympäri maailmaa. Ratkaisu keskittyy sanoihin ja graafisiin kuvioihin sen sijaan, että ihmisen pitäisi osata kielen koko aakkosto.

Lue lisää ohjelmasta täältä: https://digitalempowers.com/technology-revolutionizing-world-reads/

Tulevaisuuden työelämä vaatii kehittyneitä digitaalisia kykyjä – kuinka ylitämme tietokuilun?

Teknologia muuttaa jatkuvasti tapaamme elää, ja työskentelemme nopeammin kuin koskaan aiemmin. Digitalisaatio tuo isoja haasteita yrityksille ja työntekijöille riittävien digitaalisten taitojen hankkimiseksi. Samalla digitalisaatio kuitenkin luo uusia mahdollisuuksia, etenkin jos yritys osaa kehittää oikeita digitaalisia taitoja henkilöstölleen. Tata Consultancy Services Scotland työskentelee kovasti sen eteen, että tulevaisuuden tekijät hakeutuisivat luonnontieteiden ja insinöörityön pariin. TCS:n ohjelma tuo yhteiseen ajatustenvaihtoon skotlantilaisia nuoria sekä TCS:n insinöörejä ja konsultteja.

Lue lisää TCS:n ohelmasta Skotlannissa täältä: https://digitalempowers.com/future-jobs-will-demand-complex-digital-skills-this-is-how-we-close-the-knowledge-gap/

Lisätietoja:

Mattias af Geijerstam, viestintäjohtaja, TCS, Pohjoismaat
Mattias.afgeijerstam@tcs.com

+46(0)72 39 89 188

TCS Nordic

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yhtiö toimittaa integroituja IT-palveluja noin yhdeksäntuhannen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa työskentelevän konsultin sekä ainutlaatuisen globaalin toimitusverkoston avulla. Yhtiön strateginen fokus on vahvasti arvontuotannossa ja digitaalisessa transformaatiossa, joita tukevat TCS:n innovaatiolaboratorioissa asiakkaille kehitetyt ratkaisut. TCS on luonteva kumppani auttamaan pohjoismaisia yrityksiä digitaalisten ratkaisujen valinnassa.

TCS on voittanut useita kärkisijoja pohjoismaisissa asiakastyytyväisyystutkimuksissa kahdeksan viime vuoden aikana. Vuonna 2017 Top Employer -instituutti myönsi TCS:lle parhaan eurooppalaisen työnantajan tunnustuksen jo viidennen kerran peräkkäin.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services tarjoaa IT-palveluja, konsultointia ja liiketoiminnan ratkaisuja. Yhtiö on toiminut maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo 50 vuoden ajan. TCS tarjoaa asiakkailleen konsultointiin perustuvia, integroituja ja kognitiivisia liiketoiminta-, teknologia- ja suunnittelupalveluja. Palvelut toteutetaan TCS:n ainutlaatuisen, paikkariippumattoman ja ketterän toimitusmallin avulla, joka on laadultaan ohjelmistokehityksen kärkeä.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää yli 390 000 huippupätevää konsulttia 46 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2017 päättyneellä tilikaudella 17,6 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange of India -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.