​TCS ja SAS käynnistävät digilähtöisiin asiakaskokemuksiin keskittyvän strategisen kumppanuuden

IT-palvelutalo Tata Consultancy Services on solminut strategisen kumppanuussopimuksen Pohjoismaiden johtavan lentoyhtiön SAS:n kanssa.

Yhtiöiden pitkäaikainen kumppanuus käynnistyi vuonna 2012. Sen aikana on rakennettu liiketoiminnalle vahva digitaalinen pohja, johon kuuluvat mm. jatkuvan käytettävyyden IT-alusta sekä digitaalinen verkkokauppa. TCS on kehittänyt yhteistyössä SAS Innovation Labin kanssa myös asiakaspalvelukanavia, kuten tekoälyä hyödyntävän henkilökohtaisen Turi-chatbotin.

Nyt julkistettu uusi strateginen kumppanuus pohjautuu aiempaan yhteistyöhön. Sen tavoitteena on parantaa entisestään asiakaskokemusta sekä luoda SAS:lle erottumistekijöitä ja kilpailuetua. Yhteistyössä kehitettävät teknologiat edistävät liiketoiminnan kasvua ja muutosta. SAS käyttää myös TCS:n palkittua Ignio-ratkaisua, joka on IT-toimintojen älykkääseen hallintaan ja datalähtöiseen päätöksentekoon tarkoitettu kognitiivinen automatisointiohjelmisto.

”Digilähtöisyys on ollut strateginen tavoitteemme jo pitkään”, sanoo SAS:n tietohallintojohtaja Mattias Forsberg. ”Pilviteknologiat, automaatio ja ketterät menetelmät ovat keskeisessä asemassa, jotta voimme parantaa asiakaspalveluamme ja pyörittää liiketoimintaamme parhaalla mahdollisella tasolla. TCS on meille digitaalisessa murroksessa elintärkeä kumppani.”

Kumppanuudessa kehitetään myös ketteriä työskentelytapoja, jotta SAS voi tuoda innovatiivisia tuotteita ja palveluita markkinoille entistä nopeammin. TCS tekee SAS:n kanssa läheistä yhteistyötä uuden, ketterän toimintamallin jalkauttamisessa koko liiketoiminnan alueelle. Tavoitteena on lisäksi kehittää uusi yhteisille arvoille rakentuva kumppanuusmalli, jonka avulla SAS voi toimittaa toimialan johtavia tuotteita ja palveluja.

“Digiteknologiat tarjoavat yrityksille valtavasti mahdollisuuksia orgaaniseen kasvuun ja parempiin tuloksiin. Tämä on erityisen tärkeää ilmailualalla, jossa kilpailu on kovaa ja marginaalit pieniä”, sanoo TCS:n Ruotsin maajohtaja Avinash Limaye. “Business 4.0 -lähestymistapamme on otettu asiakkaidemme keskuudessa hyvin vastaan. Se tarjoaa toimintamallin, jonka avulla teknologiaa voidaan käyttää liiketoiminnan nopeampaan kehitykseen ja uusien markkinamahdollisuuksien hyödyntämiseen. Olemme iloisia, että voimme jatkaa kumppanuuttamme SAS:n kanssa heidän matkallaan maailman johtavaksi digilähtöiseksi lentoyhtiöksi.”

TCS Nordic

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yhtiö toimittaa integroituja IT-palveluja noin yhdeksäntuhannen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa työskentelevän konsultin sekä ainutlaatuisen globaalin toimitusverkoston avulla. Yhtiön strateginen fokus on vahvasti arvontuotannossa ja digitaalisessa transformaatiossa, joita tukevat TCS:n innovaatiolaboratorioissa asiakkaille kehitetyt ratkaisut. TCS on luonteva kumppani auttamaan pohjoismaisia yrityksiä digitaalisten ratkaisujen valinnassa.

TCS on voittanut useita kärkisijoja pohjoismaisissa asiakastyytyväisyystutkimuksissa kahdeksan viime vuoden aikana. Vuonna 2017 Top Employer -instituutti myönsi TCS:lle parhaan eurooppalaisen työnantajan tunnustuksen jo viidennen kerran peräkkäin.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services tarjoaa IT-palveluja, konsultointia ja liiketoiminnan ratkaisuja. Yhtiö on toiminut maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo 50 vuoden ajan.TCStarjoaa asiakkailleen konsultointiin perustuvia, integroituja ja kognitiivisia liiketoiminta-, teknologia- ja suunnittelupalveluja. Palvelut toteutetaanTCS:n ainutlaatuisen, paikkariippumattoman ja ketterän toimitusmallin avulla, joka on laadultaan ohjelmistokehityksen kärkeä.

TCSon osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys.TCStyöllistää yli 424 000 huippupätevää konsulttia 46 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella 20,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria.TCSon listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa.TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.