Teknikmagasinetin uusi tuotekuvasto – valittiin jälleen maailman parhaaksi

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2013 10:01 EEST

14. kesäkuuta julkaistaan Teknikmagasinetin uusi kesä-syksy 2013 -tuotekuvasto. Edeltäjäänsä nähden 16 sivua turvonnut hengentuote koostuu nyt kaikkiaan 388 sivusta, sisältäen yli 4200 tuotetta, joista 1100 uunituoreita uutuuksia. Kuvasto on noudettavissa kaikista Teknikmagasinetin myymälöistä ja luettavissa digitaalisena ketjun kotisivuilla.

– Parasta kesässä on kuuma asfaltti ja palaneen kumin käry. Olemmekin laajentaneet RC-valikoimaamme oikein isolla kädellä, ja tarjolla on nyt muun muassa täysin uusi sarja Nanda-autoja ja Guinnessin mukaan maailman pienin sarjavalmisteinen helikopteri, Silverlit Mini Heli, kertoo Teknikmagasinetin toimitusjohtaja Jannis Östlund innoissaan.

Kuvaston teema pohjautuu Ruotsissa varsin isoksi jutuksi muodostuneeseen, vuotuiseen lehmien laitumelle lasku -traditioon, jota erityisesti kaupunkilaiset lähtevät seuraamaan pitkien matkojen päähän. Lehmät on Prylsläpp-teemassa korvattu ketjun tuotteilla. Teeman soveltaminen Suomen ja Norjan kuvastoihin osoittautui odotettua hankalammaksi.

– Se, että ruotsin ”pryl”-sanalle ei oikein löydy yhtä kattavaa ja yks yhteen osuvaa vastinetta naapurikielistämme, on aiheuttanut päänvaivaa aiemminkin. Yhtiön hallitus istui jälleen kerran pikkutunneille vertailemassa eri käännösvaihtoehtoja, pöytä täynnä sanakirjoja. Sitä, josko lopulta onnistuimme millään tapaa alkuperäisen idean välittämisessä suomalaisille ja norjalaisille asiakkaillemme, pitää kysyä heiltä, toteaa toimitusjohtaja Östlund tuumivaisena.

Uudesta kuvastosta, joka jälleen kerran äänestettiin maailman parhaaksi ketjun työntekijöiden toimesta, löytyy tuhansien tuotteiden lisäksi uusi bluffikisa, jonka tuleva voittava palkitaan perinteiseen tapaan 2500 euron lahjakortilla.

Lue/tilaa kuvasto täältä:

Teknikmagasinet on pohjoismainen vähittäismyyntiketju, jonka laajasta valikoimasta löytyy mm. viihde- ja kodinelektroniikkaa, kännykkätarvikkeita, radio-ohjattavia, hauskoja gadgetteja sekä henkilökohtaisia hygieniatuotteita. Ketjulla on Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa yhteensä yli toistasataa myymälää sekä kaikissa kolmessa maassa toimiva verkkokauppa. Teknikmagasinet julkaisee kahdesti vuodessa kattavan tuotekuvaston, jota painetaan yhteensä yli 2 miljoonaa kappaletta.