11 huippukokkia kokkaa Madeiralla Tjäreborgin asiakkaille

Ajat ovat muuttuneet sitten 70-luvun possujuhlien verrattuna tämän päivän pakettimatkoihin. Tästä on hyvänä esimerkkinä Tjäreborgin ohjelmistossa oleva viiden tähden Cliff Bay -hotelli Madeiralla. Ei pelkästään siksi, että hotelli Cliff Bayn ravintola Il Galo d’Oro on Michelin-tähden ravintola, vaan myös siksi, että Il Galo d’Oron keittiömestari Benoît Sinthon on kutsunut 10 Michelin-huippukokkia ottamaan mittaa toisistaan hotellin ravintolaan patojen ja kattiloiden äärellä.

Yksi näistä kutsun saaneista huippukokeista on suomalainen Hans Välimäki, joka on palkittu kahdella Michelin-tähdellä. Muut huippukokit tulevat Itävallasta, Unkarista, Espanjasta, Portugalista ja Englannista. Kilpailun teemoina ovat ”Best of Madeira”, ”Flavors of the World”, ”Heritage of the Rivera” ja ”Signature dishes”. Huippukokit kisaavat Cliff Bay –hotellissa 16., 17., 20. ja 21. maaliskuuta.

- Cliff Bay on suomalaisten suosima ja arvostama hotelli. Vaikka Michelin-tähden ravintola viiden tähden hotellissa kuulostaa kalliilta, on ravintolan hintataso melko kohtuullinen. Neljän ruokalajin gourmet-päivällisen esim. hummeri-alkuruokineen, Kobe-härän pihveineen ja maukkaine jälkiruokineen saa alle 100 eurolla. Il Galo d’Oro on Madeiran ainoa Michelin-tähden ravintola, kertoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Resort ja Sunprime Resorts ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä.