Marsa Alam.

Egyptin suosio lomakohteena kasvaa suomalaisten keskuudessa – Tjäreborgin uutuuskohde ensi talvelle on Marsa Alam

Marsa Alamissa on upeita all inclusive -hotelleja ja rantaelämää, ja tarjolla ovat myös maailman parhaimpiin lukeutuvat sukellus- ja snorklausmahdollisuudet. Kauniit hiekkarannat kutsuvat rentoutumaan ja kristallinkirkas vesi värikkäine koralleineen ja kaloineen tarjoavat elämyksiä.

Hieman Hurghadaa uudempi lomakohde Marsa Alam on snorklaajan ja sukeltajan unelmakohde, jossa on monipuolinen retkitarjonta: lomalla pääsee tutustumaan Punaisenmeren vedenalaiseen maailmaan, Egyptin muinaishistoriaan sekä ihailemaan autiomaan upeaa auringonlaskua. Jos taas lomalta toivoo rentoutumista ja aurinkoa, Marsa Alam on siihen aurinkovarma vaihtoehto.

Osa hotelleista sijaitsee tyylikkään Port Ghalibin sataman alueella, missä voi nauttia kansainvälisestä tunnelmasta huvivenesataman kahviloissa ja ravintoloissa. Upeat, hyvin säilyneet korallit, merilehmät, kilpikonnat sekä muu vedenalainen elämä tarjoavat maailman kauniimpiin kuuluvat puitteet kaikentasoisille sukeltajille. Kirkkaan veden ansiosta koralliriuttoja ja kaloja pääsee ihailemaan erinomaisesti myös snorklaten.

”Hurghada palasi kohdevalikoimaamme viime talvena ja on noussut yhdeksi talven suosikkikohteistamme. Siten olemmekin iloisia voidessamme tarjota lokakuusta alkaen suoria lomalentoja myös Marsa Alamiin”, kertoo Aura Soininen, viestintäpäällikkö, Tjäreborg.

Marsa Alamista voi tehdä vaikkapa päiväretken Luxoriin muinaisen Egyptin kiinnostavaan historiaan tutustuen. Kuninkaiden laaksossa voi vierailla esimerkiksi Karnakin temppelissä sekä halutessaan Tutankhamonin haudalla. Matkalla laaksoon voi nauttia lounaan Niilin varrella. Lisäksi retkiä järjestetään esimerkiksi Assuanin kaupunkiin, jonka pato sekä upea Idfu-temppeli veistoksineen hieroglyfeineen tarjoavat katsauksen alueen historiaan.

Hintaesimerkki:
Hotelli Siva Port Ghalib & Resort, 4*+, Port Ghalib, alk. 565 €/hlö/vko/jaettu 2hh.
Lähtö 18.12.2019 Helsingistä, All Inclusive sis. hintaan.