Sunprime-hotelleissa panostetaan hyvään ja maittavaan ruokaan

Eläkeikäiset matkustavat enemmän ja suosivat aikuisille suunnattuja hotelleja

Suuri osa yli 55-vuotiaista suomalaisista matkustaa tai aikoo matkustaa eläkkeellä enemmän. Yli 90 prosenttia kertoo myös panostavansa matkustamiseen ja omaan hyvinvointiin sen sijaan, että omaisuus säästettäisiin lapsille ja lapsenlapsille. Tämä käy ilmi Tjäreborgin viimeisimmästä asiakaskyselystä.

Eläkkeellä halutaan tehdä useampia lomamatkoja sekä nauttia pidemmistä ajanjaksoista ulkomailla, silti vain kuusi prosenttia vastaajista uskoo asuvansa ulkomailla eläkkeellä. Matkakumppani yli 55-vuotialla suomalaisilla on useimmiten elämänkumppani tai ystävä.

Aikuisille suunnatut hotellit kiinnostavat vaihtoehtona. Puolet kyselyyn vastanneista suosivat aikuisille suunnattuja hotelleja. Lomamatkan hotellilta toivotaan hyvinvointipalveluja sekä hyvää ruokaa. Tjäreborgin aikuisille suunnatuissa Sunprime-hotelleissa rauhallisuuden lisäksi kehuja saa Easy Travel -palvelu, johon sisältyvät muun muassa suora bussikuljetukset hotellin ja lentokentän välillä sekä matkalaukkujen lähtöselvitys jo hotellilla.

Taloudellisen tilanteen uskotaan pysyvän vakaana eläkkeellä. Puolet yli 55-vuotiaista suomalaisista on säästänyt eläkepäiviä varten, jotta matkustamiseen ja hyvinvointiin olisi enemmän rahaa käytettävänä. Noin 40 prosenttia käyttää ainoastaan kuukausieläkettä lomamatkoihin ja yhdeksän prosenttia harkitsee omaisuuden myymistä matkaunelmiensa toteuttamista varten.

Joonas Halla, viestintäpäällikkö, puh. 050 346 5256, joonas.halla@tjareborg.fi

*Tjäreborgin eläkeläisten matkoja käsittelevään asiakaskyselyyn vastasi 2 489 yli 55-vuotiasta asiakaspaneeliin kuuluvaa henkilöä. Asiakaspaneeliin voivat ilmoittautua kaikki matkailusta kiinnostuneet henkilöt ilman, että on matkustanut Tjäreborgilla. Kysely suoritettiin 5. – 10.7.2017.