BT LEVIO P-SARJA –UUSI MUOTOILU JA OMINAISUUDET TURVALLISUUDEN JA TUOTTAVUUDEN PARANTAMISEKSI

Lehdistötiedote   •   Loka 22, 2012 07:01 EEST

BT Levio P-sarjan lavansiirtovaunut on suunniteltu turvallisuuden ja tuottavuuden optimointiin päivittäisessä toiminnassa. Uudistukset tuovat tullessaan lisäparannuksia ja merkittäviä uusia varusteita lisäämällä tehokkuutta, pienentämällä kustannuksia ja parantamalla turvallisuutta.

BT Levio -lavansiirtovaunut ovat nopeita ja tehokkaita, mutta turvallisia ja helppoja käyttää. BT Levio -lavansiirtovaunuilla hoituvat kaikki lavansiirtoon, purkamiseen, lastaamiseen ja hyllyttämiseen liittyvät tehtävät. Taittuva ajotaso varmistaa, että lavansiirtovaunua on helppo käsitellä sekä ajaen että kävellen. Taittuvan ajotason ansiosta ne soveltuvat myös pitkille siirtomatkoille.

Toyotan ydinfilosofiaan kuuluu jatkuva parantaminen (Kaizen). Esimerkkinä tästä LPE200-malliin on tehty yli 40 eri päivitystä ja LPE240-malliin 55 uudistusta niiden käyttöönoton jälkeen. Lisäksi näihin trukkeihin on valittavina uusi Tuottavuuspaketti sekä ja Ajonseurantajärjestelmä. Valitsemalla oikeat trukit ja lisävarusteet tuottavuus ja tehokkuus lisääntyvät.

Uusi Tuottavuuspaketti

Uusi Tuottavuuspaketti (OPT eli Optimized Truck Performance) sisältää suorituskykyyn, ajettavuuteen ja turvallisuuteen liittyviä ominaisuuksia. LPE200:ssa maksiminopeus on 8,5 km/h. Lisäksi turvallisuus varmistetaan taitettavilla sivusuojilla tai uuden tyylisillä kiinteillä sivusuojilla tai selkäsuojalla. Tuottavuuspaketilla saa LPE240-malliin sähköisen ohjaustehostimen, jolloin työ on kevyttä jopa 2400 kilon kuormilla.

Uusi tuottavuuspaketti mahdollistaa myös automaattisen nopeuden alennuksen kaarteissa. Tämä ominaisuus antaa myös pehmeämmän ja helpommin hallittavan liikkeen käytettäessä lavansiirtovaunua kävellen.

Ajonseurantajärjestelmä - lisää tehokkuutta ja vähentää kustannuksia

Ajonseurantajärjestelmä (APM) on tarkoitettu asiakkaille, jotka vaativat korkeinta suorituskykyä trukeiltaan. Järjestelmästä on saatavilla tarkkaa tietoa tuottavuudesta, käyttöasteesta ja mahdollisista törmäyksistä. Trukeista saatava tieto voidaan yhdistää trukkia käyttävään henkilöön PIN-koodiin perustuvalla kuljettajan tunnistuksella, jolloin järjestelmä antaa tarkan kuvauksen siitä milloin ja miten trukkia on käytetty. Näin toiminnan tehokkuutta ja turvallisuusnäkökohtia voidaan kehittää varhaisessa vaiheessa.

Tiedot kerätään trukissa olevan järjestelmän avulla ja lähetetään langattomasti reaaliajassa paikallisen matkapuhelinverkon kautta Toyotan I_Site-huoltojärjestelmään. Tiedot ovat heti asiakkaan käytettävissä suojatun portaalin kautta ja helposti myös vietävissä esim. laskentataulukkoon. Toyota I_Site voidaan toteuttaa koko kaluston kattavana ja se sisältää myös konsultoinnin, jatkuvaa neuvontaa ja tukea. Toyota I_Site auttaa yrityksiä analysoimaan tietoja kaluston käytettävyydestä ja tekemään oikeita ratkaisuja toimintansa kannalta.

Mikko Helimäki, BT-tuotteiden tuotepäällikkö: "LPE:n raikas ja päivitetty muotoilu seuraa BT-varastotrukkien uutta ulkomuotoa. Tätä ennen lanseerattu BT Optio L-sarjan matalakeräilytrukki saikin tunnustusta erinomaisesta muotoilustaan kansainvälisessä iF Gold Product Design Award 2012-palkintogaalassa. Kun lisäämme lavansiirtovaunuihin vielä uuden Tuottavuuspaketin ja Ajonseurantajärjestelmän niin asiakkaamme pystyvät viemään turvallisuuden ja tuottavuuden kokonaan uudelle tasolle. "

Lisätietoa BT Levio P-sarjan uudistuksesta löytyy http://www.toyota-forklifts.fi/Fi/Pages/default.aspx.

Toyota Material Handling Finland Oy on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden sekä niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Mecaluxin varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 40 miljoonaa euroa. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.

Materiaali- ja kuvapyynnöt:

Markkinointikoordinaattori Suvi Kangasniemi