Suomen paras trukin kuljettaja valittiin jälleen

Lehdistötiedote   •   Loka 03, 2012 07:56 EEST

Ilmassa oli urheilujuhlan tuntua, kun Toyota Material Handling Finland (TMHFi) järjesti Toyota GP-finaalin Vantaalla perinteisen trukkihuutokaupan yhteydessä 7.9.2012. Finaaliin oli valittu 14 parasta osakilpailuissa menestynyttä Vantaalta, Lahdesta, Tampereelta, Jyväskylästä, Kuopiosta ja Turusta. Kisakalustona oli Toyota Traigo -vastapainotrukki ja BT Reflex -työntömastotrukki.

Ratamestareina toimineet aluehuoltopäällikkö Kari Jäppinen ja tuotepäällikkö Tero Wallenius olivat ideoineet perinteisen taitoajoradan rinnalle hauskan “basket-radan”, jossa pallot piti saada koriin trukilla. Uskomatonta, mutta ammattimiehiltä sekin onnistui!

Kuuma kisa päättyi Vähälä Logisticsin juhlaan, sillä Jyväskylän terminaalin Janne Haapavirta ja Jouni Leponiemi nappasivat komean kaksoisvoiton. Kolmanneksi kiri Tero Oravasaari Tampereen Ikealta.

Voittaja Janne Haapavirta väitti vaatimattomasti olevansa trukinajossa vain harrastelija, sillä työkseen hän ajaa yhdistelmäajoneuvoa Jyväskylän ja Lahden väliä. “Trukin käyttö on toki tullut tutuksi kuormien lastauksessa ja purkamisessa, mutta päätyökseni en ole sitä ikinä tehnyt.” Kisaan hän osallistui nyt ensimmäisen kerran – esimiehensä toiveesta! – joten miehen kyvyt näköjään tunnetaan.

Toyota Material Handling Finland Oy on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden sekä niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Mecaluxin varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 40 miljoonaa euroa. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.

Materiaali- ja kuvapyynnöt:

Markkinointikoordinaattori Suvi Kangasniemi