Toyota Material Handling Finland Oy - Toyota lanseeraa uudet BT H-sarjan saksivaunumallit

Lehdistötiedote   •   Helmi 20, 2014 09:24 EET

Toyota tuo markkinoille kaksi uutta BT –haarukkavaunumallia: manuaalisen saksivaunun HHM100 ja sähkökäyttöisen korkealle nostavan saksivaunun HHL100.

Toyota esittelee uudet BT – haarukkavaunumallit HHM100 ja HHL100. Uudet mallit ovat entistä tehokkaampia ja käyttäjäystävällisempiä. Saksivaunussa on nyt entistä tehokkaampi akku ja akun varaustason ilmaisin, mikä vähentää turhia latauksia ja pidentää akun käyttöikää. Uusi malli on
hiljainen ja helppo käsitellä.

BT:n korkealle nostava saksivaunu on suunniteltu tavaroiden siirtämiseen ja nostamiseen jopa 80 cm korkeudelle, mikä mahdollistaa saksivaunun käyttämisen myös työtasona. Saksivaunun helppo
liikuttelu ja vakaus takaavat hyvän ergonomian ja turvallisuuden niin linjastotyöskentelyssä kuin keräilytoiminnoissakin.  Saksivaunut tarjoavat monipuolisen käytön sekä  haarukkavaununa että ergonomisena työpisteenä. Maksiminostokapasiteetti on 1000 kg.

Uniikin Toyotan tuotantojärjestelmän (TPS eli Toyota Production System) mukaan rakennetut korkealle nostavat haarukkavaunut edustavat kestävää muotoilua, erinomaista laatua ja vertaansa vailla olevaa toimintavarmuutta koko tuotteen käyttöiän.

Kestävyys, yksinkertaisuus ja ympäristö ovat ydinarvojamme unohtamatta toimintavarmuutta. Kestotestiemme mukaan BT – haarukkavaunut kestävät jopa viisi kertaa pidempään kuin muut merkit, mikä alentaa kustannuksia ja vähentää ympäristövaikutuksia.

Uusi BT Lifter H-sarja esitellään ensimmäisen kerran Hannoverissa, Saksassa toukokuussa järjestettävillä CeMAT – messuilla 19. -23.5.2014.

www.toyota-forklifts.fi

www.toyota-hyllyt.fi

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Material Handling varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.