Toyota Material Handling Finland Oy - Toyota Material Handling esittelee uusia tuotteita ja palveluita CeMAT-messuilla

Lehdistötiedote   •   Touko 19, 2014 11:22 EEST

“Päämäärämme on olla alamme johtava yritys tuotteiden, palveluiden ja innovaatioiden tarjoajana unohtamatta tehokkuutta ja turvallisuutta; asiakkaamme tulevat huomaamaan tämän CeMAT 2014-messuilla”, toteaa Toyota Material Handling Europen toimitusjohtaja Matthias Fischer. TMHE esittelee enemmän uusia tuotteita kuin koskaan aiemmin – vastapainotrukkeja, lavansiirtovaunuja ja työntömastotrukkeja sekä uusia palveluita automaation ja kalustonhallinnan osalla.

“CeMAT 2014 on erittäin tärkeä tapahtuma meille.” sanoo Hans van Leeuwen, TMHE:n myyntijohtaja; “Euroopan markkinoilla tämä on paras tilaisuus esitellä uutuuksiamme ja kehitystyötämme, joka on tapahtunut edellisen osallistumisemme jälkeen.”

Hän jatkaa: “Tärkeintä asiakkaillemme on tietysti se, mitä meillä on tarjolla – epäilemättä laajin valikoima uusia tuotteita ja palveluita, jotka on kehitetty asiakkaidemme tärkeimpien tavoitteiden mukaan – luotettavuus, tehokkuus ja turvallisuus."

Uudet vastapainotrukit

Tämän vuoden uutuuksiin Toyotalta kuuluvat uudet mallit sekä vastapaino- että varastotrukkimallistoon. Uusi hydrostaattisella voimansiirrolla varustettu Toyota Tonero täydentää tuttuja momentinmuuntimella varustettuja malleja tarjoten asiakkaille valinnanvaraa tarpeidensa ja tottumustensa mukaan. Tonero-mallisto uudistuu myös raskaamman sarjan trukeissa 3,5-8 tonnin nostokykyluokassa. Sähkökäyttöisissä vastapainotrukeissa TMHE esittelee Toyota Traigo-malliston 80-volttiset mallit, joiden suorituskyky on polttomoottorikäyttöisten tasolla.

Uudet varastotrukit

Merkittävimpiä uudistuksia on BT Levio P-sarjan lavansiirtäjien täydellinen malliuudistus. Tämä ajotasolta ajettavien lavansiirtovaunujen mallisto on suunniteltu kokonaan uudestaan ja tarjoaa parempaa käytettävyyttä ja suorituskykyä pienemmässä ja ketterämmässä rungossa. Uusi mallisto mukautuu entistä paremmin kuljettajan toiveisiin täysin säädettävillä ohjauslaitteillaan ja siinä on monipuolinen valikoima lisävarusteita.

Uusi BT Reflex B-sarjan työntömastotrukki puolestaan on suunniteltu helppokäyttöiseksi ja monipuoliseksi trukiksi matalan käyttöasteen varastoihin. Sen nostokyky on 1,6 t ja sillä voi nostaa 8,5 m korkeuteen. Reflex B-sarja täydentää nykyisiä R- ja E-malleja tarjoamalla edullisen ratkaisun vähemmän vaativiin tehtäviin.

Toyota esittelee myös uusia automaatioratkaisuja kuten uuden puoliautomaattisen keräilykonseptin.

Toyota Service Concept (TSC)

CeMAT 2014 antaa myös ensimmäisen mahdollisuuden tutustua Toyota Service Conceptiin, uuteen toimintatapaan, jolla parannetaan trukkien elinkaarikestävyyttä ja käyttöastetta asiakkaan toiminnoissa.

“Tulevaisuuden asiakaspalvelun vaatimustaso tullee olemaan korkeampi kuin se, mitä alalla nykyään tarjotaan.” toteaa Nick Duckworth, Palvelutuotteiden Johtaja, Toyota Material Handling Europesta.

Toyota Service Concept on kehitetty Toyota Production Systemin (TPS) pohjalta. TPS tunnetaan
maailmanlaajuisesti tuotannon tehokkuuden kehittämisestä, ja TSC tulee tekemään saman palvelutoiminnoissa. TSC:tä käsittelevät ominaisuudet ovat nähtävillä CeMATissa.

Käyttövoimaratkaisut

Toyotan uudet käyttövoimateknologiat ovat myös vahvasti esillä CeMATissa. Litium-ion  -akkutekniikka on siirtynyt kehitysasteelta tuotantoon ja se kuuluu lavansiirtovaunujen ja matalakeräilykoneiden normaalin akkuvalikoimaan. Litium-ioniakut mahdollistavat
lyhyillä latausajoillaan kolmivuorotyön yhdellä akulla suorituskyvyn kärsimättä.

Esittelyssä ovat myös viimeisin trukkien polttokennoteknologia ja uusi lupaava polttomoottorikonsepti, joka toteutuessaan tuo huomattavia edistysaskeleita polttoainetehokkuuteen.

Älykkäät trukit parantavat turvallisuutta

Palkitun Toyota I_Site-järjestelmän uusimmat ominaisuudet esitellään CeMATissa kuten trukin turvatarkastusjärjestelmä ja iPhone-sovelluksen jolla voidaan seurata trukkien ja kuljettajien toimintaa etänä. Toyota I_Site perustuu patentoituun teknologiaan, jolla voidaan välittää tietoa suoraan trukeista verkkosovellukselle 3G/GPRS-yhteyksin.

Lisätietoja:www.toyota-forklifts.fi

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Material Handling varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.