Toyota Material Handling Finland Oy - Toyota Material Handling julkaisi uuden kestävän kehityksen raportin

Lehdistötiedote   •   Joulu 09, 2015 12:15 EET

Toyota Material Handling keskittyy liiketoiminnassaan kestävän kehityksen näkökulmasta kolmeen pääasiaan: turvallisuus, ympäristövaikutukset ja liiketoimintaprosessit. Uudessa raportissa käydään läpi näihin liittyvää jatkuvaa parantamista ja kehitystä. Ympäristövaikutuksien osalta merkittävässä roolissa on myös Toyotan suomalainen asiakas Oy Woikoski Ab.

Toyota Material Handling Europe (TMHE) on määritellyt 25 toimintoa ja päämittaria, joilla seurataan kestävän kehityksen tavoitteiden edistymistä. Uuden raportin mukaan tavoitteet saavutettiin peräti 24 toiminnossa. Raportissa käydään läpi käytännön toimenpiteitä, joita Toyota ja sen yhteistyökumppanit tekevät jatkuvan parantamisen periaatteella (Kaizen). Kansainvälinen yritysanalyyseihin erikoistunut foorumi Ecovadis on jälleen luokitellut Toyotan yhteiskuntavastuusta huolehtivien yritysten maailman parhaan kahden prosentin joukkoon.

’Dual Impact’-niminen raportti seuraa Global Reporting Initiativen (GRI) kestävän kehityksen ohjeistusta G3.1 keskittyen seuraaviin tekijöihin:

Maksimoi turvallisuus

Toyota Material Handling tähtää toiminnoissaan nollaan tapaturmaan. Se on onnistunut vähentämään poissaolopäiviä tehtaissaan 67 % viimeisen kahden vuoden aikana. Euroopan työterveys- ja työturvallisuusviraston (EU-OSHA) kampanjoissa Toyota on yksi aktiivisimmista kumppaneista EU-OSHA:n verkostossa. Toyota on sitoutunut parantamaan standardeja trukki- ja varastoturvallisuudessa sekä osallistuu aktiivisesti EU-OSHA:n sidosryhmien tapahtumiin.

Optimoi liiketoimintaprosessit

EcoVadis sijoitti Toyota Material Handlingin maailman yrityksistä parhaan 3 % joukkoon perustuen työvoiman kehittämiseen ja sitoutuneisuuteen kehittää työntekijöitä ja vastuullista yrityskulttuuria koko yrityksessä aina tavarantoimittajien tasolle saakka.

Minimoi ympäristövaikutukset

Toyota Material Handling parantaa jatkuvasti taloudellista kannattavuuttaan vähentäen samalla päästöjä mm. energiatehokkaimmilla rakennuksilla ja valmistusprosesseilla. Oman toiminnan lisäksi Toyota auttaa asiakkaitaan saavuttamaan merkittäviä energiasäästöjä ”Dual Impact” strategiallaan mikä tähtää nimensä veroisesti kaksoisvaikutukseen.

Suomalaisista yrityksistä Toyota tekee yhteistyötä Oy Woikoski Ab:n kanssa. Woikoski valitsi Toyotan materiaalinkäsittelykoneidensa toimittajaksi pitkän ja perusteellisen kilpailutuksen jälkeen, jossa testattiin mm. trukkien polttoaineen kulutus. Woikosken toimitusjohtaja Kalevi Korjala: "Vetykaasun käytön edelläkävijöinä valitsemme toimittajia, jotka pystyvät kehittämään tulevaisuuden energiaratkaisuja yhdessä meidän kanssamme. Tämän vuoksi olimme ensimmäinen yhtiö Euroopassa, joka hankki vetypolttoaineella toimivan Toyota-trukin."

Uuden Dual Impact – raportin voi ladata kokonaisuudessaan täältä

Lisätietoa Toyotasta:www.toyota-forklifts.fi ja www.toyota-hyllyt.fi sekä http://www.toyota-forklifts.fi/fi/company/sustainability

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen johtava materiaalinkäsittely- ja sisälogistiikkaratkaisujen toimittaja. Toyotan tehtävänä on tuottaa, palveluja, ratkaisuja ja tuotteita, joiden avulla voidaan kehittää sisälogistiikan tuottavuutta, sisälogistiikan prosesseja sekä varasto- ja logistiikkatiloja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät Kalmar Light-sarjan trukit, monipuoliset jälkimarkkinointipalvelut, koulutuspalvelut, Toyota Racking Solutions -varastokalusteet, automaatioratkaisut ja Toyota I_Site – kalustonhallintajärjestelmä, jonka avulla voidaan johtaa sisälogistiikan tuottavuutta ja kustannuksia. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 41,4 miljoonaa euroa. TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.