Toyota Material Handling Finland Oy - Toyota Traigo 80-mallisto laajenee nostokyvyltään viiteen tonniin saakka

Lehdistötiedote   •   Touko 20, 2014 11:08 EEST

Toyota Material Handling Europe (TMHE) julkaisee tänä vuonna uudet nostokyvyltään 4.0, 4.5 ja 5.0 tonnin mallit täydentämään sähkökäyttöisten Traigo 80 -vastapainotrukkien sarjaa vaativiin käyttökohteisiin.

Traigo 80 -malliston vastapainotrukit (2.0 tonnista 5.0 tonniin) soveltuvat monipuolisesti erilaisiin olosuhteisiin. Pienemmät kompaktit mallit mahtuvat työskentelemään kapeilla ja ahtailla käytävillä kun taas uudet isot mallit selviytyvät raskaiden taakkojen käsittelystä vaativissakin olosuhteissa.  Uudet mallit ovat entistä tuottavampia, taloudellisempia ja turvallisempia kuin koskaan.

Toyota Traigo 80:n edut ovat viety äärimmilleen: mallisto tarjoaa pidemmän käyttöajan, pidemmät huoltovälit ja useita energiaa säästäviä ominaisuuksia. Uudet 4.0 ja 5.0 tonnin vastapainotrukit nostavat myös tuottavuuden huippuunsa muun muassa kiihtyvyydellään ja nostonopeudellaan, joka johtaa jopa 15 % nopeampaan työskentelyyn kuin aiemmin. Uusi mallisto sisältää nostokyvyltään 5.0 tonnin mallin 600 mm painopiste-etäisyydellä – jäännöskapasiteetti on suurempi ja pitkien kuormien tai raskaiden lisälaitteiden kanssa työskentely on helppoa.

Uniikki Toyota System of Active Stability (SAS), erittäin kestävä alusta ja ergonominen ohjaamo takaavat luotettavuuden ja erinomaisen näkyvyyden joka suuntaan. Energiankulutus on jopa 22 % vähemmän kuin aikaisemmin.

“Toyota pyrkii aina löytämään uusia ratkaisuja, jotka vastaavat asiakkaiden muuttuvia tarpeita. Uudet Traigo 80-mallit on suunniteltu ja valmistettu samoilla periaatteilla kuin aikaisemmat 2,0 ja 3,5 tonnin mallit. Kolme uutta raskaansarjan mallia lisäävät joustavuutta materiaalinkäsittelytoimintoihin. Kaikki trukit soveltuvat niin satunnaiseen kuin jatkuvaankin käyttöön vaativammissa käyttökohteissa.” sanoo vastapainotrukkien tuotepäällikkö Janne Huttunen, Toyota Material Handling Finland Oy:stä.

Uusi Traigo 80 -mallisto on yksi monista uutuuksista, joita Toyota esittelee CeMAT 2014 – messuilla Hannoverissa 19. – 23.5 Paviljonki 32:ssa.

Lisätietoja:www.toyota-forklifts.fi

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Rackins Solutions -varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.