Toyota Material Handling Finland Oy - Uusi BT Levio P-sarja lanseerataan kevään aikana

Lehdistötiedote   •   Touko 20, 2014 11:07 EEST

Toyotan uusi Levio P-sarjan lavansiirtovaunu on suunniteltu poikkeuksellisen tehokkaaksi, uusi lavansiirtovaunu on saatavilla kesän jälkeen.

Uusi P-sarjan lavansiirtäjä on kompakti ja tehokas, joka mahdollistaa tehokkaan työskentelyn kaikissa lavansiirtotehtävissä. Tehokkaat, kapasiteetiltaan 2,0, 2,2 ja 2,5 tonnin Lavansiirtovaunut ovat hyvin tyypillisiä purku – ja lastaustehtävissä ja kohtaavat Toyotan korkeat vaatimukset tuottavuudesta, kestävyydestä, ajettavuudestaan, turvallisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä. Tuottavuutta on parannettu lavansiirtäjän pienemmällä koolla ja nopeudella: LPE250:n huippunopeus on jopa 12.5 km/h – markkinoilla olevista lavansiirtäjistä tehokkain tällä hetkellä. Käsiteltävyys ahtaissakin paikoissa on erinomainen mikä maksimoi lavankäsittelymäärän työpäivän aikana.

Uusi BT Levio P-sarjan lavansiirtäjä on pitkäikäinen kumppani lavansiirtotehtäviin. Tämän varmistaa Toyotan uniikki valmistusmenetelmä TPS eli Toyota Production System. Uuden lavansiirtäjän luotettavuus ja kestävyys on varmistettu käyttämällä valmistusprosessissa vähemmän komponentteja ja varmistamalla että huoltotoimenpiteet on helppo ja nopea toteuttaa.

Nämä mallit vahvistavat lavansiirtäjien koko mallistoa kompaktilla muotoilullaan ja erittäin hyvällä suunnittelullaan esimerkkeinä kääntyvät sivusuojat, pieni kääntösäde ahtaissa tiloissa ja kääntyvä ajotaso. Lavansiirtäjän käyttäjän ergonomiaa on parannettu säädettävällä ohjauskahvalla mikä mahdollistaa paremman ajoasennon.

Turvallisuusnäkökulma on otettu huomioon tuotetta suunniteltaessa, pieni koko ja tehokas kääntösäde mahdollistaa erittäin hyvän näkyvyyden. Uudessa sarjassa on paljon lisävarusteita turvallisuus huomioon ottaen ja mahdollistaa jokaiselle juuri tarpeisiin sopivan lavansiirtäjän. Turvallisuus on otettu huomioon esimerkiksi ajotason sensorilla, joka estää jalkavammojen syntymistä kun taas Optimised Truck Performance (OTP) toimii ottamalla huomioon kuljettajan ja lastin säätelemällä automaattisesti nopeutta.

Uusi BT Levio P-sarja on energiapihi ja hyödyntää jarrutuksessa syntyvää energiaa käyttöönsä, joka tekee siitä hyvin ympäristöystävällisen.

“Täysin uusi Levio P-sarja 2.0–2.5 tonnia on suunniteltu keskiraskaisiin ja raskaisiin lavansiirtotehtäviin ja on erittäin turvallinen raskaiden kuormien käsittelyyn. Asiakkaamme tulevat olemaan tyytyväisiä uuden BT Levio P-sarjan lavansiirtäjään joka tarjoaa mahdollisuuden Toyota I_Site -kalustonhallintajärjestelmään, Trukkimme on myös saatavilla Lithium-Ion akuilla, joka optimoi enrgiankulutuksen ja kulujen hallinnan vielä pidemmälle.” sanoo Mikko Helimäki, BT tuotepäällikkö Toyota Material Handling Finland Oy

Uusi BT Levio P-sarja on yksi useista uusista tuotteista jotka Toyota tulee lanseeraamaan CeMAT 2014 – messujen aikana 19.–23.5. Löydät meidät messuosastoltamme Paviljonki 32:ssa!

Lisätietoja:www.toyota-forklifts.fi

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Racking Solutions varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.