Toyota Material Handling Finland Oy - Uusi BT Reflex B-sarjan työntömastotrukki kustannustehokkaaseen työskentelyyn

Lehdistötiedote   •   Touko 20, 2014 11:07 EEST

Uusin työntömastotrukkien malli BT Reflex B on yksinkertaisesti kustannustehokas ja käytännöllinen.

BT:n RRE120B, 140B ja 160B -työntömastotrukit on suunniteltu kustannustehokkaaseen käyttöön esimerkiksi matalan käyttöasteen varastoissa. B-sarjan mallista on riisuttu tiettyjä ominaisuuksia ja varusteita, jotka eivät ole tarpeen yksinkertaisissa ja alhaisen käyttöasteen kohteissa. Silti nostokorkeutta riittää jopa 8,5 metriin saakka ja akkuja kapasiteetiltaan 620Ah asti.  ”B-sarjalainen” on helppokäyttöinen, luotettava ja käytännöllinen ratkaisu moneen eri käyttökohteeseen, jossa trukilta ei vaadita äärimmäistä suorituskykyä.

BT Reflex B-sarjan trukit ovat käyttäjäystävällisiä ja helppokäyttöisiä. Maston ja haarukoiden operointi tapahtuu minivivuilla ja sähköinen ohjaus mahdollistaa tarkan ja vaivattoman ohjauksen. Tällöin työntömastotrukin käyttö on tehty erittäin helpoksi unohtamatta ergonomiaa, turvallisuutta ja Toyotan taattua laatua.

Ohjausjärjestelmä voidaan toteuttaa perinteisellä työntömastotrukeista tutulla 360 asteen ohjauksella. Uutena ominaisuutena on nyt saatavilla myös 180 asteen ohjaus, joka esimerkiksi helpottaa kokemattoman kuljettajan sopeutumista työntömastorukilla työskentelyyn.

Pin-koodin takana oleva käynnistysjärjestelmä mahdollistaa vain luvan saaneiden kuljettajien käyttää trukkia. Istuin, ohjaimet ja uutuutena lattiatason korkeus ovat säädettävissä kuljettajan koon mukaan.

B-sarjan työntömastotrukki soveltuu niin yhden koneen käyttökohteisiin kuin suurempiinkin tarpeisiin, joissa tarvitaan yksilöllisiä ratkaisuja moneen käyttötarkoitukseen. Työntömastotrukkien muita malleja ovat R- ja E-sarjan mallit vaativiin käyttökohteisiin ja suuriin nostokorkeuksiin. N-, F- ja O-sarjan mallit taasen ovat räätälöityjä käyttökohteiden mukaan.

Uusi BT Reflex B-mallisto on yksi monista uutuuksista, joita Toyota esittelee CeMAT 2014 – messuilla
Hannoverissa 19. – 23.5 Paviljonki 32:ssa.

Lisätietoja:www.toyota-forklifts.fi

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Racking Solutions -varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.