Toyota Material Handling Finland - Toyota juhlii BT-trukkien 70 vuotta kestänyttä menestystarinaa

Lehdistötiedote   •   Syys 08, 2016 10:17 EEST

BT- trukkien 70 vuotta kestänyt huikea menestystarina.

Toyota Material Handling viettää BT-trukkien 70v juhlavuotta. Tämän kunniaksi järjestettiin juhlatapahtuma BT:n tehtaalla Mjölbyssä Ruotsissa 31.8.2016. Tapahtuman aikana avattiin uusi BT – museo, jossa voi nähdä koko BT:n historiikin ja kehityksen aina tähän päivään saakka. Samalla avattiin uusi tehtaan testikeskus, joka toimii mm. tulevaisuuden innovaatioiden parissa.

BT on ollut edelläkävijä laadussa ja tuotekehityksessä toimintansa aloittamisesta saakka. BT:n menestystarina alkoi eurolavan keksimisen jälkeen vuonna 1946, jolloin trukkisuunnittelija Rune Monö kehitti maailman ensimmäisen hydraulisen haarukkavaunun eli pumppukärryn lavan käsittelyyn. Vuosien varrella muita merkittäviä innovaatiota ovat olleet mm. AGV- eli automaattisesti toimiva trukki 1970-luvulla ja maailman ensimmäinen ja ainoa kallistuva ohjaamo työntömastotrukeissa.

31.8 järjestetyn 70v-juhlatapahtuman yhtenä ohjelmanumerona oli uuden testikeskuksen vihkiminen käyttöön. Tässä yhdessä maailman moderneimmassa testikeskuksessa tehdään jatkuvaa testausta ja kehitystyötä muun muassa uusien materiaalien, automaation ja IoT:n (internet of things) parissa. Tämä auttaa Toyotaa kehittämään uuttaa teknologiaa, sillä tapa, jolla tavarat liikkuvat, muuttuu asiakkaiden tarpeiden muuttuessa. Toyota haluaa olla tämän kehityksen kärjessä myös tulevaisuudessa.

Samassa yhteydessä avattu BT museo esittelee BT:n tapahtumarikasta historiaa ja innovaatioita vuosien varrelta. Siellä on esillä myös mielenkiintoisia konsepteja tulevaisuuden ratkaisuista.

Juhlavuosi tulee jatkumaan työntömastotrukkien ”limited edition” – kampanjalla. Elokuusta joulukuuhun kestävä kampanja koskee BT Reflex RRE – malleja, joissa on erityisesti juhlavuotta varten suunniteltu BT:n erikoiskilpi. Tämän lisäksi työntömastotrukit on varustettu Toyota I_Site – kalustonhallintajärjestelmällä, joka on käyttäjälleen ilmainen ensimmäisen kuuden kuukauden ajan. Tämä mahdollistaa sen, että asiakas voi testata järjestelmää rauhassa ja todeta sen tuomat edut kuten turvallisuuden, energiatehokkuuden ja kustannustehokkuuden omassa toimintaympäristössä.

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen johtava materiaalinkäsittely- ja sisälogistiikkaratkaisujen toimittaja. Toyotan tehtävänä on tuottaa, palveluja, ratkaisuja ja tuotteita, joiden avulla voidaan kehittää sisälogistiikan tuottavuutta, sisälogistiikan prosesseja sekä varasto- ja logistiikkatiloja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät Kalmar Light-sarjan trukit, monipuoliset jälkimarkkinointipalvelut, koulutuspalvelut,  Racking Solutions -varastokalusteet, automaatioratkaisut ja Toyota I_Site – kalustonhallintajärjestelmä, jonka avulla voidaan johtaa sisälogistiikan tuottavuutta ja kustannuksia. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 42,2 miljoonaa euroa. TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.