Toyota Material Handling Finland - Toyota julkaisee kestävän kehityksen raportin ensimmäisenä materiaalinkäsittelyalan valmistajana Euroopassa

Lehdistötiedote   •   Joulu 02, 2013 10:16 EET

Toyota Material Handling Europe (TMHE) julkaisee “Dual Impact – Together we make a difference” –kestävän kehityksen raportin tukeakseen asiakkaitaan luomaan kannattavaa liiketoimintaa unohtamatta terveellistä ja turvallista yhteiskuntaa ja ympäristöä.

Jatkuva parantaminen eli Kaizen, vastuullinen valmistustoiminta (Monozukuri) ja Toyota Production System (TPS) eli Lean ovat aina olleet Toyotan toiminnan ydintekijöitä. Toyota on tehnyt laajaa
yhteistyötä sidosryhmien, yhteistyökumppaneiden ja asiakkaiden kanssa kartoittaakseen tärkeimmät kestävän kehityksen tavoitteet ja auttaakseen asiakkaita saavuttamaan päämääränsä kestävän kehityksen toiminnassa. Yhteistyön tuloksena syntyi kestävän kehityksen raportti, joka avulla Toyota haluaa jakaa avoimesti kestävän kehityksen strategiansa, tavoitteet ja kaiken olennaisen tiedon kestävän kehityksen alueelta.

Luotettavana ja tehokkaana materiaalinkäsittelyn yhteistyökumppanina Toyota antaa raportissa suuntaviivat kolmen ydinajatuksen ympärille: minimoi ympäristövaikutukset, optimoi liiketoimintaprosessit ja maksimoi turvallisuus, laatu ja suorituskyky.

“Asiakkaamme haluavat vihreämpiä, ympäristöystävällisempiä ja turvallisempia tuotteita sekä myös
lisääntyvää läpinäkyvyyttä kestävän kehityksen johtamiseen. Raporttimme auttaa ymmärtämään ja näkemään näitä koskevat materiaalinkäsittelyn haasteet yhdessä”, sanoo kestävän kehityksen johtaja Tom Schalenbourg, Toyota Material Handling Europe.

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Material Handling varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.

PDF-tiedosto