Toyota Material Handling Finland - Toyota Material Handling sai EcoVadiksen kultatason sertifikaatin kestävän kehityksen toteutuksesta

Lehdistötiedote   •   Marras 07, 2013 11:18 EET

Tuore EcoVadis-arviointi sijoitti Toyota Material Handling Europen (TMHE) huippuyritykseksi omalla toimialallaan koskien kestävää kehitystä eli sosiaalista, taloudellista ja ympäristöystävällistä toimintaa.

Toyota Material Handling Europe (TMHE) pyrkii tarjoamaan innovatiivisia palveluja ja ratkaisuja trukkien ja materiaalinkäsittelyratkaisujen tueksi. Useimmat TMHE:n asiakkaat ovat maailman johtavia yrityksiä kestävän kehityksen saralla. Näiden asiakasyrityksien tavoitteena voi olla esimerkiksi hiilijalanjäljen puolittaminen tai täysin tapaturmavapaan työympäristön saavuttaminen.
Vastauksena asiakkaiden lisääntyviin vaatimuksiin sosiaalisesta, taloudellisesta ja ympäristöystävällisestä toiminnasta TMHE antoi kestävän kehityksen strategiansa arvioitavaksi EcoVadis-toimikunnalle.

EcoVadis on luotettava ja tunnustettu organisaatio, joka avustaa yrityksiä seuraamaan kestävän kehityksen toteutumista 150:n eri alan alihankintaketjun osa-alueella 95 eri maassa ja ohjaa tekemään vastuullisia valintoja. TMHE sijoittuu korkealle EcoVadiksen pistetaulukossa, jossa on analysoitu neljä pääkategoriaa materiaalinkäsittelyn saralla: ympäristö, työtavat, rehellisyys yritystoiminnassa
ja alihankintaketju.

TMHE:n pyrkimykset ympäristöystävälliseen tuotantoon, läpinäkyvyyteen ja jatkuvaan kehitykseen (Kaizen) ovat lähtöisin emoyhtiöstä Toyota Industries Corporation:sta (TICO). TICO julkaisi ensimmäisen ympäristösuunnitelman vuonna 1993 ja ensimmäisen ympäristöraporttinsa vuonna 1994, jonka jälkeen se on ollut materiaalinkäsittelyalan johtaja kestävän kehityksen saralla.

“EcoVadiksen kultatason sertifikaatti kuvastaa meidän sitoutumistamme kestävän kehityksen toteutukseen ja kehittämiseen. Tavoitteemme on edistää kestävän kehityksen yhteiskuntaa kaikissa toiminnoissamme. Tämä sertifikaatti on palkinto kaikille työntekijöillemme, jotka työskentelevät päivittäin tehdäkseen Toyotan tuotteista ja palveluista entistä ympäristöystävällisempiä. Se osoittaa
asiakkaillemme että otamme asian yhtä vakavasti kuin hekin”, toteaa Toyota Material Handling Europen kestävän kehityksen johtaja Tom Schalenoburg.

TMHE:n Kestävän kehityksen raportti julkaistaan myöhemmin marraskuussa.

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Material Handling varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävän kehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.

PDF-tiedosto