Toyota Material Handling Finland - Toyotalla ennätyksellinen käytettyjen trukkien myynti 2013

Lehdistötiedote   •   Tammi 15, 2014 09:34 EET

Toyota Material Handling Finland Oy teki vuonna 2013 ennätyksen vaihtotrukkien myynnissä sekä kappale- että euromääräisesti laskettuna. Käytettyjä trukkeja meni kaupaksi yli 700kpl. Erityisen ilahduttavaa oli ns. Riskitön Ratkaisu-trukkien menekki.

Vuosi 2013 oli Suomen trukkimarkkinoilla erinomainen vaihtotrukkien myyntivuosi. Tämä heijastelee Suomen talouden suhdannetta, sillä epävarmassa taloudellisessa tilanteessa asiakkaat eivät aina halua tai uskalla investoida uuteen koneeseen. Tällöin hyvä käytetty trukki voi olla hyvä vaihtoehto.
Toyota sai kaupaksi yli 700 vaihtotrukkia, mikä on Toyotan kautta aikojen ennätys.

Merkille pantavaa oli ns. Riskitön Ratkaisu-vaihtotrukkien menekki. Riskitön Ratkaisu-vaihtotrukit ovat Toyotan pitkäaikaisen vuokrauksen kalustosta palautuneita käytettyjä trukkeja. Ne ovat olleet koko historiansa ajan Toyotan huollossa ja niistä löytyy aukoton huoltohistoria. Pitkäaikaisen vuokrauksen jälkeen Riskitön Ratkaisu-vaihtotrukit käyvät läpi Toyotan tarkastus- ja huolto-ohjelman, jolloin ne myös maalataan. Lopputuloksena on lähes uuden näköinen ja veroinen vaihtotrukki, jolle Toyotan voi myöntää normaalia vaihtotrukin takuuta pidemmän jopa 9kk:n takuun. Riskitön Ratkaisu-vaihtotrukit ovat luonnollisesti arvokkaampia kuin muut vaihtotrukit, mutta toisaalta asiakas voi olla vakuuttunut koneiden luotettavuudesta.

Vuonna 2013 oli myös selkeä trendi, että asiakkaat halusivat vuokrata tai ”liisata” vaihtokoneita”. Vuokraus tai leasing on hyvä vaihtoehto silloin, kun trukki-investointiin tarvittava rahat halutaan käyttää jossain muualla.

Lisätietoja www.vaihtotrukit.fi tai www.toyota-forklifts.fi

Toyota Material Handling Finland Oy (TMHFi) on Suomen suurin materiaalinkäsittelylaitteiden ja niihin liittyvien palveluiden ja ratkaisujen toimittaja. Laajaa Toyota- ja BT-trukkien tuotevalikoimaa täydentävät 5 – 9 tonnia nostavat Kalmar Light – sarjan trukit, Manitoun maasto- ja ajoneuvotrukit sekä Toyota Material Handling varastokalusteet. Yhtiön palveluksessa on 140 henkilöä ja liikevaihto on 44 miljoonaa euroa (2012). TMHFi on ISO14001-sertifioitu Toyotan kestävänkehityksen strategian mukaisesti. Yritys kuuluu maailman suurimman trukkivalmistajan Toyota Industries Corporationin materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta vastaavaan Toyota Material Handling Groupiin.